Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nojo, O černé princezně, Jak Pedro uvařil draka, Jak vlci přišli o zuby a chcípli hlady, Můj synek je nechtěl číst, plakal pro všechny ty postižené chudáky. Zlatej krteček!!!

1 0
možnosti

Ještě jsem si vzpomněla na Rapunzel- asi francouzská pohádka. O dívce ve věži, když se její milý do té věže doplazí, spadne dolů a vypíchne si obě oči...)))

0 0
možnosti
Foto

Původní verze Šípkové Růženky od Charlese Peraulta taky není žádná romantika - když princ vysvobodí spící krasavici, ti dva mají několik dní oči jen pro sebe a mezitím v zámku veškeré služebnictvo zemře (po stoletém půstu) hlady.

Zkrátka, kdysi si lidé možná povídali pohádky místo hororů.8-o Zajímavý článek.R^:-)

1 0
možnosti

Taky moc prima. Já znám verzi, kterou se ani nepokusím popsat. Víc než morbidní. To je spíš na vyprávění...)))

0 0
možnosti
Foto

Ludmilo, zaprvé... moc ráda Vás vidímR^.. a tedy moc zdravím:-) a hezký blog...

celé to mladší dětství jsem doma v nemoci ležela v zajímavých a i chytráckých pohádkách Václava Říhy ilustrovanými Cyrilem Boudou..krásná obří kniha....A u babičky zas ležela ve všech sesbíraných slovanských temných pohádkách Kytice KJE, s temnými a smrtí a magií vonícími ilustracemi paní Jiřincové.Pohádky Slovanů té doby jen dokazují, že největší boom žánru je v době romantismu- se vším všudyR^. Ráda na to své prožívání vzpomínám. Ty moderní , myslím, poztrácely mnohá důležitá poselství... a nebaví mě.

1 0
možnosti

Cyril Bouda-mám zarámované jeho perokresby Jaro, Léto, Podzim a Zima. Nad Podzimem jsem kdysi uronila potoky slz. Je to schýlený starý muž s vlajícím pláštěm. Odcházející ve větru. V té době mi umřel milovaný tatínek...

1 0
možnosti

R^:-) Ludi, ona i záchranná akce, kdy myslivec páře břicho vlkovi, pak do něj zašije kamení a vlk se utopí...

1 0
možnosti

Ano, moc a moc prima. Vidím, že by se dalo o ledačemž báječně klábosit...

1 0
možnosti
Foto

Ony i ty pohádky s pohádkovým koncem jsou mnohdy dost morbidní. Pamatuju si nějaké ruské pohádky, co nám mamka nechtěla číst, že je tam moc krve.;-)

1 0
možnosti

Ty severské, takže i ruské jsou většinou temné až mrazivé. Asi byly ovlivněny počasím těch končinách...

1 0
možnosti
Foto

Mám ráda staré a morbidní pohádky. ;-)

Připadají mi tak nějak ze života :-)

3 0
možnosti

S věkem se i můj názor změnil, dětské oči viděly všechno jinak...;-)

1 0
možnosti
Foto

R^To bylo takove hezky pohadkove, Ludmilo.

Ale vem si treba Erbenovu Kytici, to jsou vlastne tez takove pohadky. A pekne hrozive, na noc jak delane.:-)

1 0
možnosti

Jak jen jsem mohla na Erbena zapomenout...

Díky ;-)

1 0
možnosti

Takže Jára Cimrman byl se svými pohádkami vlastě klasik. ;-)

3 0
možnosti

Byl a je - vzala jsem to jen tak "letem světem"...

Díky ;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik