Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Putování za Fatou morgánou - třináctá část

Po bouřlivé, hromy a blesky prošpikované noci je náš předposlední den znovu jako malovaný, se spoustou žhoucího slunce a báječně teplé vody. Pro nás dva - a hlavně pro ty naše klouby - jako stvořený.

Já se nechávám od samého rána hladit a nadnášet mírnými vlnkami, vdechuji lahodný mořský vzduch těsně nad hladinou (spousta jódu) a je mi blaze. Manžel brblá, že je to už zase Tálinskej rybník a jak ho znám, určitě by rád hupsnul do nějakých příšerných vln. Po krásném dni nás zaskočí další bouřka, takže o večerní procházce si můžeme nechat jenom zdát. Noc pak - jen samé hromy a blesky, vítr a déšť.

A tak se naposled probouzíme do azurového rána, rychle balíme své dva kufry a po báječné snídani  upalujeme k moři. Vůbec se nám z jeho laskavé náruče nechce odejít. Všechno ale jednou končí a já na rozloučenou tu vodní hladinu ze samé vděčnosti několikrát políbím. A když v dálce táhle zahouká parník, no - může mi to srdce utrhnout.

Na letišti v Monastiru opět vydatně prší a čekání na odlet je neskutečně dlouhé. V hale jsou snad všechny národy z celého světa. Češtinu vůbec neslyšíme a já musím setsakra špicovat uši, abych rozeznala hlášení, které se bude týkat právě nás. Průvodce už nemáme a do toho všeobecného zmatku občas zachroptí z ampliónu informace o tom či onom letu. Skoro nerozumím a po třech hodinách marného poposedávání propadám panice, že jsme letadlo prošvihli. Připadám si jako úplný blbec, francouzsky sice jakž takž umím, ale to chraptivé odemletí číslovek v rychlém sledu za sebou mě mate. Navíc se k nám přiženou (úplně vyděšení) naši pardubičtí známí a dříve tak vtipná a laskavá paní je úplně hysterická: "Co říkají... kdy poletíme... jestli nám to frnklo... co budeme dělat... nemáme už žádné dináry?..."  "A my snad jó?".- chce se mi na ní zaječet.

No konečně. Nic jsem neprošvihla, mikrofón odchrchlává číslo našeho letu a my se naloďujeme. Letíme v pořádné bouřce, strašně to s námi hází, navíc za mnou sedí rodina s malou holčičkou, která střídavě blinká, pláče a když se trochu zklidní, tak mě kope do ledvin. 

Konečně jsme nad Prahou, je mi zvláštně u srdce, když kroužíme nad Vltavou a jasně osvětleným hradem. A jsem najednou moc šťastná, že jsme konečně u nás - doma!

A tak s Vámi se všemi, moji přátelé a známí - jsem se chtěla tímhle vyprávěním podělit o putování saharskými pláněmi a troskami Kartága, o tamnější báječné moře a horké slunce, o vůni máty, ibišků a divokých pomerančovníků a o chuť datlí, sladkých jako med.

Třináct dílů se mi zdálo tak akorát - všechno jednou končí a něco jiného začíná.

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 22.8.2021 19:15 | karma článku: 21,82 | přečteno: 226x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7029x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  18:19

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance tzv. antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho představitelé...

Podnikatel myslel, že investuje. Podvodníci zatím vysáli z jeho účtů 20 milionů

7. května 2024  16:53

O 20 milionů korun přišel kvůli internetovým podvodníkům třiašedesátiletý muž z Hradecka. Podle...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik