Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jó, ta se devětkrát vdávala...

Měla jsem devět operací. Stejně jako Elizabeth Taylorová. Ta ale zároveň říkala (na rozdíl ode mě), že měla i devět vážných nemocí. A hlavně pak - devět manželů.

A na rozdíl ode mě se vlastně i devětkrát vdávala, takže nás toho dělí mnohem, mnohem víc. Četla jsem v nějakém časopise, že Liz podrželi při životě hlavně její: milenci, miliony a diamanty. Nejvíc si pak údajně považovala diamantů - od těch milenců.

Mě osobně vždycky podržela rodina, výborní doktoři a patrně i můj tuhý dědičný kořínek. Těch výborných doktorů je několik a tak ani nemám důvod si stěžovat. Z nich nejlepší a mému srdci nejbližší je moje dávná přítelkyně, paní primářka Boženka. Moje zlatá "lidská doktorka."

Diamanty ani perly jsem nedostávala a patrně už dostávat nebudu a vlastně po nich netoužím. I když, nějaký ten miliónek (samosebou výhra) by se šiknul, proč ne.

Ale teď vážně. Největší výhrou je naše zdraví. Protože, jak říkávala moje babička: "Když nemáš zdraví, nemáš vlastně vůbec nic. Ono - to ostatní- se vždycky nějak spraví."

Babička pak na rozdíl ode mě - a i od Elizabeth - měla devět dětí. Posledního syna až ve svých čtyřicetičtyřech. A operaci do svých 87 let ani jednu.

Přežila dvě světové války, své dva dospělé syny a dvojnásobnou bolest nad jejich ztrátou.

A i ten doktor byl u ní jenom dvakrát. Při dvou záchvatech. Žlučníkovém (v jejích padesáti) a pak při nervovém. Když jí na svém smrtelném loži její manžel (můj dragounský dědeček) řekl, že miloval vždycky  její sestru Márinku. Pane jo, po těch devíti dětech - a manželství s ním - to musela být docela rána.

Vyprávěla mně občas o těch hrozných chvílích bez stínu sebemenší lítosti. Brala totiž život tak, jak běží. A tak to asi má být.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ludmila Ibehejová | pondělí 5.10.2020 17:17 | karma článku: 27,06 | přečteno: 548x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7029x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 935x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Fotbalový zápas se dohrál noži. Další důkaz, jak války klanů sužují Německo

14. května 2024

Premium Tam, kde kdysi přilétla nějaká ta rána pěstí, se dnes střílí. Řeč je o okresním fotbale v Německu,...

Chybí důležitý lék na astma, i kvůli ceně. Kdo koho vydírá? přou se lidé

14. května 2024

Premium Češi s astmatem, alergií či chronickou obstrukční plicní nemocí složitě shánějí lék ve spreji...

Na Ukrajině se už vykládá pomoc z amerického miliardového balíku

13. května 2024  22:27

Americká vojenská pomoc pro Ukrajinu v rámci balíku, který Kongres schválil koncem dubna, již...

Při hromadné nehodě na Karlovarsku zemřel člověk, další čtyři se zranili

13. května 2024  16:13,  aktualizováno  21:35

Vážná dopravní nehoda dvou osobních a nákladního vozidla uzavřela silnici I/6 u Čichalova na...

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik