Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jednou a dost

"A bude se hubnout, co ty na to," prohlásil kdysi jednou (v minulém století) můj zápasnický manžel. A protože jsem nechtěla narušit naše tehdejší manželské štěstí, tak jsem souhlasila. Sice váhavě, ale souhlasila.

Patrně mě nějak přesvědčil, že těch mých pár kilo nad... (jeho pak o hodně víc) je nutné shodit. Kristepane - tehdejších pár kilo nad... - kde ty sladké doby jsou.

Můj drahý svá rozhodnutí nikdy neměnil (a nemění). A tak se vzápětí vytasil s podrobným jídelníčkem od jedné hubnoucí se kolegyně. Rozpis byl velice podrobný a podle mě úplně hnusný. Byly tam hlavně: jogurty, mrkev, okurky, různé čaje (projímavé nevyjímaje), ovesné vločky a zase ty jogurty. Bílé, nízkotučné. A já dostala hrozný hlad, sotva jsem na tu příšernost mrkla.

Po několika dnech drženi diety jsme na sebe byli z toho věčného hladu protivní. A kdyby jen na sebe, ale i na obě naše děti. A já, abych nějak zvládla zaběhnutý rodinný kolotoč (8,5 hod. v práci, domácnost ...), tak jsem začala podvádět a sem tam něco rychle zhltla. Aby manžel neviděl a já nenarušila to naše křehké manželské štěstí...

Můj partner byl ale k sobě tvrdý a - skutečně hubnul - (na rozdíl ode mě). Asi po týdnu se přiřítil s novou osobní váhou a začal se kontrolovat. To jest - denně se ráno i večer vážil.

Patrně díky zkušenostem - a hlavně pak častým konzultacím s hubnoucí se kolegyní - začal po mně vyžadovat totéž. A o její klesající váze sem tam něco utrousil. Pochvalného, jak jinak. Jednou dokonce i dojetím (nebo z hladu?) nad jejím dokonalým počínáním zaslzel. Kristepane.

Aby toho nebylo dost, tak v nedalekém městečku koupil na chalupu od místního kšeftaře (prý velice levně) hned dvě decimálky, váhy na metrákové pytle s obilím. A tak jsme rázem měli - a máme dosud - tyhle váhy tři. Protože o jeden takový krám po mých předcích jsem už roky zakopávala.

"Budeme se vážit i tady a pak, můžou se vždycky k něčemu hodit," vrčel tehdy na mě manžel podrážděně, když jsem remcala. Načež ty dvě nové (omlácené a celé nějak šišaté - můj názor) pečlivě seřídil a přes moje protesty umístil na vždy (mnou) pečlivě uklizené zápraží. Hned vedle mé lásky - dvou kamenných koryt se záplavou letniček. Hrůza hrůzoucí.

Léto tehdy šílelo a já s ním. Na vraždu to zatím nevypadalo a ani k rozvodu (náznaku) nakonec nedošlo, protože nastal rychlý zlom. A to na chodské pouti v Domažlicích, u manželových příbuzných.

Do těch Domažlic jel s dětmi, natěšenými na chodské koláče, husu a řízky. A i já byla docela natěšená. Hlavně na to, že se konečně v klidu naprásknu.

A jestli měl tenkrát můj drahý sebou i nějaký bílý jogurt, tak to si opravdu nepamatuju.

Když se všichni tři večer vrátili, děti jásaly: "Maminko, to ti byla děsná sranda. Táta u tý jeho tety před obědem všem vykládal, jak hubne (shazuje). A jak při tom máchal rukama, tak pod ním najednou rupla židle a on strhnul ubrus s tou polívkou, řízky, salátem a koláči na podlahu."

Takže otec, válející se v salátu a polívce, ale i sakrující tetička a její: "Vidím, že jsi zatím shodil jen tu knedlíčkovou a esli shodíš, jak tady říkáš, i ňáký to kilo, tak nevím. Počítám, že ten metrák a něco přes budeš mít furt. Dieta sem nebo tam… " - tak tohle našim dětem uvízlo nadlouho v paměti.

Asi nejen dětem, ale patrně i tomu mému zápasníkovi, protože hned druhý den ráno přestěhoval obě decimálky do stodoly. A já si začala otloukat nohy o všechny tři.

Mezi námi děvčaty, jaképak hubnutí. I můj dragounskej dědeček s oblibou říkával: "Lepší je holka na štípnutí než na chcípnutí."

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | pondělí 10.8.2020 20:54 | karma článku: 30,28 | přečteno: 776x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7028x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik