Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na ty štafle, prosimtebe, nelez

"Sanitku, volej sanitku", ječím ze zahrady zoufale na dceru. A překřičím patrně i ostrý zvuk cirkulárky z druhého konce vesnice, protože sousedovic roční labrador začne v tu ránu zuřivě výt a štěkat.

Krásné sobotní odpoledne babího léta se rázem mění na horor. Klečím u manžela, který spadnul ze stromu přímo před mýma očima. Na hlavu a vzápětí žuchlo i tělo. To zlověstné prasknutí větve, jeho krátký výkřik a dunivý pád mi hned tak z hlavy nezmizí.

"My ty štafle přitáhneme řetězem, prosimtebe, nelez na ně", tak to jsem řekla asi před minutou. Ale můj drahý s postupujícím věkem občas dělá, že mě neslyší. A teď leží obličejem k zemi a nehýbá se. Hrůza. A ani nedýchá. Je slyšet jen kňučení a vytí psa odvedle a jinak je ticho. Příšerné ticho.

Vší silou se snažím převrátit ho na bok, aby se v té trávě nezadusil. Mám sice páru, ale těch jeho stodvacet kilo živé váhy mi dává zabrat.

Srdce mi zběsile mlátí až někde v krku...buch, buch... Konečně jsem ho otočila a vší silou ho dlaněmi třískám do zad. Když konečně za dvě (tři) vteřiny - zdá se mi to věčnost - začne chrčet, snažím se mu otevřít ústa. "Bože můj, jestli má zapadlý jazyk"... "hlavně nepanikařit, napomínám se v duchu.

"Kde je ta sanitka", hulákám na dceru, která vzápětí přibíhá i se sousedem.

To už manžel otevře oči, začíná kašlat a sípá: "Co je, co se děje?" A jako ve zpomaleném filmu narovná nejdříve jednu nohu, druhou - pak ruce, podívá se na mě a diví se: "To je krev?" Má totiž sedřenou tvář od brady až k oku. Nakonec s naší pomocí vrávoravě vstává.

Je to až k neuvěření. Takový hrozivý pád a jsou to jen naražená žebra, zhmožděné levé zápěstí a pravé rameno, veliká boule na hlavě a sedřená levá tvář.

A že má můj zápasník tu svou chodskou hlavu pěkně tvrdou, tak to vím už hodně dávno. Teď se to vlastně znovu potvrdilo.

Když za ním v pondělí odpoledne přijde soused, nevěřícně slyším: "Já ti vlastně vůbec nevím, jak to bylo. Ležím na zemi, vedle mě ta obrovská větev a ty dvě (to jako já s dcerou) vyvádí, jako by šlo o život."

No, o život mu tedy šlo a ta větev vůbec obrovská nebyla. Dlouhá, to tedy ano, ale v průměru měla asi tak dva centimetry. Dneska jsem jí v zahradě s chutí nakopla, i když nevím, proč zrovna jí.

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | pondělí 1.10.2018 17:40 | karma článku: 33,04 | přečteno: 961x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7029x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Evropa potřebuje migrační pakt, míní Jourová. Je špatný, reagovala Pošarová

5. května 2024  14:47

Místopředsedkyně Evropské komise Věra Jourová uvedla, že Evropa nezvládá migraci a proto potřebuje...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Nemít nohu nevadí. Hendikepovaní soutěží s „normály“, občas je i drtí

5. května 2024  14:05

Ty příběhy přináší téměř každý podobný závod a dá se očekávat, že je bude mít i právě skončený...

Americké chytré bomby na Ukrajině hloupnou. Na řešení se pracuje

5. května 2024  13:53

Americké vojenské letectvo podniká kroky proti ruskému rušení signálu GPS, které vážně ovlivnilo...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik