Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

S úsměvem a sádrou do nového roku a k veselému lednu

I malé pousmání by nás údajně mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl i ten pochmurný leden docela a prachobyčejně veselý. Nejen leden, ale i celý rok, to mi věřte.

To jsem si hned začátkem roku pomyslela (kapánek možná předsevzala) i já. Předsevzetí nemám sice ráda a už dlouho si je nedávám. Ale řekla jsem si, proč to zase jednou nezkusit.

A tak abych neupadla náhodou do chmurné nálady, rozhodla jsem se usmívat. Každý den. A tím psychicky povzbuzovat nejen sebe, ale i své okolí.

Nabyla jsem totiž přesvědčení, že pokud budu na lidi kolem sebe laskavá, budou mi oplácet stejně. A to by bylo, aby ten začátek roku (a nejen začátek) nebyl veselý.

V pondělí 1. ledna hned ráno (no, kolem10-té hodiny) jsem rozpráskla okno v obýváku. A s úsměvem (jak jinak) sledovala nadšence, ploužící se z novoročního pochodu na konečnou stanici tramvaje.

A jak se tak vykláním, zašuměla mi nad hlavou holubí letka, hodující každý den na sousedovic parapetu. Když jsem se mimoděk podívala nahoru, utrousilo (kulantně řečeno) několik jedinců polostrávené zbytky z oné hostiny. A že raut byl tentokrát pestrý, tak to jsem poznala okamžitě. Z vlasů přes čelo mi až do očí stékal obrovský ptačí výkal. Řečeno s básníkem: "Jste-li takto nad ránem potřísněni guánem..."

Takže - zkuste se po něčem takovém usmívat.

V úterý 2. ledna odpoledne jsme vyrazili se známými na procházku k boleveckým rybníkům a do okolních lesů. Já opět s úsměvem, jak jinak. Bylo překrásně a i sluníčko svítilo jako v předjaří. Mně ale úsměv brzy přešel. Najednou se přihnal vítr (vichr), ženoucí před sebou černé mraky. A my neměli (nikdo z nás) deštníky.

Takže - zkuste se usmívat, když vám z vlasů crčí voda a v jedné botě čvachtá.

V teple domova jsem pak zachmuřeně zírala na malou prasklinku na špičce kozačky, která se na mě docela drze šklebila.

Ve středu 3. ledna jsme pak jeli s manželem na pohřeb jeho jedné tetičky.

Takže - usmívat se na smuteční hosty (a že jich bylo) - jaksi nešlo.

Ve čtvrtek 4. ledna jsem se opět rozhodla být laskavá. Brzy mě to ale přešlo. Hned ráno v přeplněné tramvaji se ke mně na čtyřsedadlo vmáčkla trojice bezdomovců. S obrovitými taškami a smrdícím kanícím psem (určitě měl slintavku nebo jinou hnusnou nemoc. A kulhavku možná taky).

Když jsem o jednu stanici dřív poněkud nakvap vystoupila, přehlídla jsem dávicího dalmatina. S páníčkem (naštěstí nezvracejícím). A to chodníkové nadělení projela. V předklonu a pak i v záklonu, jak je mým dobrým zvykem. Kupodivu jsem neupadla, ale domů jsem se prokulhala. Ulomený podpatek.

Takže - zkuste se usmívat po něčem takovém.

V pátek 5. ledna máme návštěvu. Známý manželský pár s jejich šestiletým vnoučkem. A já jsem opět pevně rozhodnutá hýřit úsměvy. S kamarádkou nemám problém, je milá a delší čas jsme se neviděly. A tak klábosíme a smějeme se. Muži hrají šachy a jen ten vnouček by potřeboval ohnout přes koleno. Trochu spratek, můj názor. Lítá po bytě a hází vším, na co dosáhne.

Při obědě si ječíc prosadí "masíčko na kostičce". Na Jiřčino : "On je zvyklej, okouše to, neboj", mu dolní stehno z krůty váhavě podávám. A pak se to stane. Dítě zaječí a po bradičce mu stéká krev. Jiřina s vytřeštěnýma očima na mě křičí: "Přidržím mu hlavu, sáhni mu do pusy, máš přece malou ruku". Dítě  s otevřenou pusinkou sebou mlátí a já zahlídnu ježatou kostičku, zapíchnutou mezi mandličkami.

A tak rychle hmátnu a už už jí držím mezi prsty. A nepustím ani když mě Tomášek rafne. Do ukazováčku pravé ruky. Má sice vypadané dva přední zuby, ale stejně to pěkně zabolí.

Takže - zkuste se laskavě usmívat po něčem takovém.

Kostičku jsem tedy vytáhla, ale ruka mi začíná otékat. A že mě dítko několikrát v tom nastalém zmatku pěkně nakoplo, to zjišťuji až večer. To když si kromě sádry prohlížím i několik hematomů na holeni pravé nohy.

A tak do druhého týdne nového roku vstupuji sice s dlahou na pravé ruce, ale nezlomená. A pořád s přesvědčením, že s úsměvem jde všechno líp.

A kdyby to náhodou nešlo, tak bych se na to podívala. To mi tedy věřte.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 7.1.2018 21:48 | karma článku: 27,57 | přečteno: 409x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7029x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Univerzální politik, který míří do vlády, má zkušenosti ze dvou ministerstev

7. května 2024  13:18,  aktualizováno  18:34

Marek Ženíšek, který se má podle předsednictva TOP 09 stát novým ministrem pro vědu a výzkum, v...

Izraelská armáda drží palestinskou stranu Rafáhu, v Káhiře se jedná o příměří

7. května 2024  7:44,  aktualizováno  18:19

Izraelská armáda v úterý zahájila operace ve východních částech Rafáhu na jihu Pásma Gazy. Obsadila...

U Strakonic havarovalo několik aut, letí tam vrtulník. Silnice na Písek je zavřená

7. května 2024  17:49

U Strakonic na silnici I/4 havarovalo několik vozidel. Vozovka ve směru na Písek je kvůli havárii...

Mezi extremisty stále dominuje takzvané antisystémové hnutí, tvrdí vnitro

7. května 2024  17:02

Dominance tzv. antisystémového hnutí na české extrémistické scéně přetrvává. Jeho představitelé...

Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?
Jak předejít syndromu náhlého úmrtí kojence?

Syndrom náhlého úmrtí kojence (SIDS – sudden infant death syndrome) je doslova noční můrou všech rodičů. V současné době lze tomuto zbytečnému...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik