Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

No co, tak si tady prostě přičapnu, co furt máš...

Výcvik je výcvik. To je fakt. Ale teprve pravá svíčková s očividně domácím knedlíkem, ta dokáže divy. A já si troufám tvrdit, že by tahle má zkušenost jednou mohla nahradit rčení: "Utáhnout někoho na vařené nudli."

Na chalupu za námi občas jezdíval synovec s kamarádem Alešem. A vyráželi pak od nás vždycky za rockovými kapelami v okolí. A za děvčaty. Bylo to v době, kdy si koupili psa. Společně, na půl, jak mi důležitě sdělili. Aleš psa krmil, Michal venčil a dokonce tvrdil, že ho i cvičí. Kdo měl přední půlku a kdo tu zadní, tak to mi nesdělili. I když by mě to tehdy bylo moc zajímalo.

Jednou takhle v létě se přihnali všichni tři. Wolf, obrovský černohnědý vlčák, s příhodným jménem, budil respekt. Ve mně tedy určitě.

Pozor," sdělovali mi kluci, "prodělal tvrdý drill a neposlouchá nikoho jiného než nás dva. A dokáže jít na věc pěkně ´zvostra ´. Je to ďábel, bacha na něj!"

"Radši ho na dvoře obcházej, nevšímej si ho a nehlaď ho," přikazoval synovec. "A hlavně se mu nedívej do očí, nesnáší to. Může tě pokousat." (Byla jsem tenkrát doma sama, můj zápasník zase někde něco pískal).

A když jsem majitelům chlupáče ustrašeně navrhla, že můžu třeba vylejzat oknem na cestu, abych se dostala na zahradu, neřekli nic. Jen se na sebe a vzápětí i na mě útrpně podívali.

Než to odpoledne odjeli, vydali několik stručných pokynů. Ke psu na dvoře (velitelsky): "Zůstaň a čekej" - a ke mně v kuchyni (dvojhlasně a velice důrazně): "Nekrmit !"

Jejich: "Žere jen granule" se neslo i za mizejícím autem.

A tak jsme osaměli. Já a pes.

Ve chvíli, když jsem cpala zbytek oběda do lednice, vrzly domovní dveře a já na noze ucítila něco horkého. Zčistajasna u mě stál on. A zíral mi prosebně do očí, slintajíc na můj bosý nárt.

Takže jsem mu coby malý předkrm (úlitbu) nabídla svíčkovou. Když mi vzápětí láskyplně olízal celou bradu, dostal i ten zbytek. S deseti, ne šesti knedlíky, jak bývá zvykem.

Jak tak proháněl kastrol s tou dobrotou až někde u stodoly, přijela nečekaná návštěva. Jedna známá mého muže se svým synem. Občas se u nás stavívala. A mívala prazvláštní zvyk, kterým mě rozpalovala do běla. Jakmile vylezla z auta, hned se za vraty ve dvoře "usadila." Rozprostřela kolem sebe sukni po své zemřelé matce (plisé), obšťastňujíc mě zaručenými informacemi. (Kdo kde a s kým).

"No co, když se mi chce, tak si tady přičapnu," prohazovala společensky. A samozřejmě, že  i "konala."

"Stejně tady nikdo nejni, co furt máš. Taková díra a vo samotě. Kdo by tu asi tak chodil, dyť jste na konci vsi," perlívala obvykle k mojí mrtvičnaté tváři.

Že "tady chcípnul pes", tak to ale v ten letní den neměla dodávat. Ani náhodou. 

Wolf jí totiž zaznamenal a vyrazil. Mohutným skokem s příšerným psím zařváním přeletěl dvůr, rozhodnutý onoho vetřelce zadávit. A samozřejmě ubránit tu poslední kapku svíčkové. A možná i mě.

Následné salto za vrata, které "konající" tehdy předvedla, by stálo za medaili. Ta visíc na krku svého syna, ječela: "Co to je, co to k sakru je za vobludu, proč jsi mi nic neřekla." Její zděšení jsem docela chápala. Bylo to jak z hororu. Zabiják lomcoval plotem několik centimetrů od její tváře a z krvelačné mordy mu stříkaly sliny.

No, od té doby u nás byla asi párkrát. Už nepřičapává a spořádaně chodí konat tam, kam se má.

A Wolf? Takhle oddaného tvora jsem od té doby nezažila. Kdykoli všichni tři přijedou, olízá mi celou bradu a nehne se ode mě ani na krok. A ty jeho milující, láskyplné oči.

Jo, výcvik je výcvik. Ale taková svíčková s domácím knedlíkem, tak ta dokáže pravé divy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ludmila Ibehejová | pátek 15.9.2017 16:52 | karma článku: 38,47 | přečteno: 1520x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7029x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 934x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Za čtyři miliony eur ze slovenské sbírky pro Ukrajinu nakoupí munici u české firmy

8. května 2024  13:37

Za první čtyři miliony eur (100 milionů Kč) ze slovenské sbírky na nákup munice pro Ukrajinu bude...

Kde je mírový plán pro Ukrajinu? zlobil se Fico na EU v den výročí konce války

8. května 2024  13:08

Slovenský premiér Robert Fico v den výročí konce druhé světové války opět kritizoval EU, že...

KOMENTÁŘ: Je libo Kalifát, nebo Výmar? K čemu se přiklonit v eurovolbách

8. května 2024

Premium O tom, jak je infantilní česká kampaň k eurovolbám ještě procházkou růžovou zahradou oproti...

Další útok na politika v Německu. Někdejší primátorku napadli v knihovně

8. května 2024  12:47

Někdejší primátorku Berlína Franzisku Giffeyovou ve středu napadl útočník, těžkým předmětem ji...

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik