Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ta moje holka je asi blázen

Jsem tělem i duší záchranář. A jde-li o mé drahé, mám najednou sílu a odhodlání lvice. Útočící lvice, prostě lvice na lovu. I když jsem podle horoskopu čistokrevný Střelec.

"Já to tušila, já to tušila", křičela jsem skoro nepříčetně jedno pondělní prázdninové dopoledne. A cpala jsem (v šoku) mou matku (taktéž v šoku a ´skoromrtvou ´) do auta. A to přímo za volant.

Maminka se totiž dusila. Kdo někdy něco podobného zažil, asi ví, jaký je to děs.

Moje rodička zůstala tehdy po víkendu na chalupě sama s našimi dvěma dětmi. Tehdy jim bylo 13 a 9. A když jsme s mužem v neděli večer odjížděli, bylo všechno v naprosté pohodě.

Ale to pondělní ráno jsem najednou měla divný pocit. Zkrátka a dobře - ošklivou předtuchu. A tak jsem požádala o dovolenou a uháněla radši zpátky na chalupu.

Když jsem vjížděla do dvora, vyběhly ze dveří domu obě děti a něco hrozně křičely.

Za stolem v kuchyni pololežela napůl zhroucená moje máti. S vytřeštěnýma krvavýma očima, šíleně lapající po dechu. Nepomáhaly předklony ani bušení do zad. A já zpanikařila, že mi tady umře a to přímo před očima dětí.

Drapsla jsem jí tedy a za řevu obou potomků jsem se jí snažila narvat do auta. A asi mně v té chvíli opravdu přeskočilo. Protože jsem jí, zoufale se bránící, nacpala přímo za volant.

Chudák, bránila se z posledních sil. A já (běsnící lvice) na ní ještě ječela, že jí přece jde o život. Ale ona sípajíc, se jen křečovitě držela dveří a střechy. A do auta se nechtěla nechat natlačit. Hrůza hrůzoucí.

Když jsem pak (to už já za volantem) divoce vystartovala na polní cestu, přehlédla jsem obrovskou haldu kamení. Auto zavylo, nadletělo a a my dvě uvnitř s ním. Byla to rána jako z děla jak sebou žuchlo zpátky.

A matce, po tom hrozném drbanci, vyletěl tím pádem (doslova) z krku ten kousek rohlíku, kterým se málem zadusila.

Je až k neuvěření, že jinak vyvázla bez poskvrnky. V mžiku čilá, tak jako dřív, chytila druhý dech. A hned vzápětí mě sprdla, že jezdím jak blázen. Ale jednou, tak to že prý jí docela určitě zmrzačím.

Toho, že jsem práskla hlavou o sloupek dveří a narazila si zápěstí o volant, tak toho si jaksi ani nevšimla.

Když jsem zamáčkla žalostnou slzu v oku, velkou bouli na hlavě a dvě větší na blatníku, obdrželi jsme návštěvu. Tetičku Liběnu, maminčinu mladší sestru, zvanou Libu. Bývalou učitelku a převelikou mentorku.

A já vzápětí zaslechla, jak si jí moje drahá rodička stěžuje: "Liby, ta moje holka je asi blázen. Už jí delší čas pozoruju. Představ si, že mě dneska nutila jet jejich autem. A narvala mě za volant, i když jsem se bránila."

A po chvilce obapolného ticha vyčítavě dodala: "A to moc dobře ví, že nejezdím. Ani na kole. Holka jedna bláznivá."

Načež Libu hlubokomyslně dodala: "To  víš, dneska ti mladí neví, co by... A proč má vlastně zavázanou ruku, to si zase něco udělala?"

Načež máti otráveně odvětila: "Ale, dyť jí znáš, furt si něco dělá..."

A o tom, jak jsem se jí snažila zoufale zachránit život, tak o tom nepadlo ani slovo. Ani nejmenší slůvko.

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | pátek 6.1.2017 19:42 | karma článku: 36,18 | přečteno: 1076x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7028x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 440x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 933x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 384x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico

2. května 2024  10:59,  aktualizováno 

Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...

Bezpečnostní úřad má nového šéfa. Čuřín chce víc digitalizace a méně prověrek

2. května 2024  11:51

V Národním bezpečnostním úřadu (NBÚ) je podle nového šéfa Jana Čuřína prostor pro digitalizaci a...

Žena zápasila s policisty o nůž, jednoho pořezala a sama se bodla do břicha

2. května 2024  11:44

Policisté pomáhali v Sušici na Klatovsku ženě, která byla rozrušená a chtěla si ublížit. Před...

D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  11:01

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik