Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poslední loudal Kostitřasu

Vždycky jsem se snažila ve všem uspět, ale tělocvičné záliby a klání mě nikdy moc nelákaly. A že se někdy nechám přemluvit k něčemu podobnému jako je například běh, tak to mě nikdy ani ve snu nenapadlo.

Před několika lety mě totiž překvapila kamarádka Danka, že bychom mohly začít trochu běhat.

Byla jsme z toho v šoku.  Kdysi ve školních hodinách tělocviku právě onen běh nebýval naší předností. Ona ale (patrně pod vlivem reklam o "Běhu pro zdraví") do mě tak dlouho hučela, až jsem nakonec váhavě svolila.

Věděla jsem, že bychom na tenhle sport měly vzhledem ke svému věku (hodně nad -sát) a vytvarované postavě (kg záměrně neuvádím) zapomenout.

Danka ale byla ve svém přesvědčování neúnavná. A tak jsme se propracovaly asi po třech měsících poloběhu (říkejme tomu polochůze) na celých pět kilometrů.

Já tedy s jazykem na vestě a Danka jakbysmet. Nezhubly jsme ani deko, ale začaly se cítit kupodivu o trochu líp.

A pak jednoho krásného dne Danka vybrala závod s báječným názvem "Kostitřasem pro zdraví."

I když se jmenoval podivně, pořád to byl závod, takže musel nutně mít jak vítěze, tak i toho posledního loudala.

Pak přišel den startu. A když jsem tam uviděla všechny ty běžce se štíhlýma svalnatýma nohama a plochým břichem, málem jsem omdlela. Ale protože jsme my dvě na závodnice asi vůbec nevypadaly, tak nás lidi okolo naprosto ignorovali.

Jakmile zazněl výstřel, všichni zúčastnění vystřelili jako šípy a po prvních 300 metrech jsme byly - jak jinak - poslední.

Chtěla jsem to vzdát, ale překvapili nás organizátoři. Na prvním kilometru na nás pokřikovali: "Dobrý" a na druhém dokonce: "Držíte se skvěle." Na třetím pak čekalo občerstvení, takže jsme mohly na chviličku i kapku zpomalit.

A právě tady na nás jeden dobrovolník pokřikoval: "Jste holky statečnýýý, já bych to rozhodně nedokázal."

A tak jsme pokračovaly. I když - mě tedy určitě - tělo už neposlouchalo a v podstatě jsme obě dvě jen popocházely. Já si tedy připadala jako hlemejžď a funící Danka na tom nebyla rozhodně o moc líp.

A pak se stál zázrak. Bylo to asi na čtvrtém kilometru. Před námi se potácel asi dvanáctiletý kluk. Který běžel údajně jen proto, že jeho táta neustále doma machroval a běhal kdeco. Dneska výjimečně "pouhých" deset kilometrů.

Když jsme ke klukovi přisupěly, viděla jsem, jak má všeho dost. Šoural se asi tak jako my dvě, celý rudý a s vytřeštěnýma očima. A že závod vzdá.

Nakonec jsme se svorně všichni tři prokulhávali k cíli. A my dvě, předstírajíce zavazování tenisky, jsme kluka nechaly proplazit se o malý kousek před námi.

Před nedávnem jsem z truhly na půdě vytáhla omšelý diplom: "Poslední loudal Kostitřasu." A vybavila si i šťastný křik onoho dvanácliletého kluka: "Tatínku, tatínku, nebyl jsem poslední, nebyl..."

 

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 5.11.2017 16:21 | karma článku: 26,70 | přečteno: 394x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Odvrátili jsme dronový útok na Minsk z území Litvy, tvrdí Bělorusko

25. dubna 2024  13:11,  aktualizováno  13:15

Šéf běloruské tajné služby (KGB) Ivan Tertel ve čtvrtek uvedl, že se podařilo zmařit dronový útok...

Ministerstvo vyčlenilo vakcíny pro těhotné. Válek apeluje na přeočkování dětí

25. dubna 2024  11:30,  aktualizováno  13:10

V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. „Registrujeme 956 nových případů,“ řekla...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  13:10

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  13:05

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik