Nezařazené

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - třináctá část

Po bouřlivé, hromy a blesky prošpikované noci je náš předposlední den znovu jako malovaný, se spoustou žhoucího slunce a báječně teplé vody. Pro nás dva - a hlavně pro ty naše klouby - jako stvořený.

22.8.2021 v 19:15 | Karma článku: 21.82 | Přečteno: 225 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - dvanáctá část

Do bájného Kartága jedeme po dálnici necelou hodinu. Cesta je lemovaná kvetoucími ibišky, olivovými háji a vinicemi. Na úhorech se pasou stáda ovcí a my míjíme i pečlivě udržované travnaté zelené pláně s velkými golfovými hřišti.

18.8.2021 v 17:20 | Karma článku: 20.27 | Přečteno: 266 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - jedenáctá část

Za těch několik dnů si připadám jako čerstvě nasolený slaneček. Voda je tady hodně slaná, nejen v moři, ale i v hotelu. A mně se začíná pomalu a jistě stýskat po naší bělostné vaně, plné sladké vody.Tady máme jen sprchový kout.

15.8.2021 v 16:47 | Karma článku: 20.59 | Přečteno: 273 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - desátá část

"Sen je sen a kdo mu věří, blázen ten" - říkávala kdysi moje babička. A já to úterní ráno podivný sen měla. V tom snu jsem zraněná při nějaké autohavárii a doktorka mi nechce poskytnout první pomoc. Slyším hlasy a bouchání dveří.

14.8.2021 v 19:17 | Karma článku: 20.47 | Přečteno: 252 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fata morgánou - devátá část

Je pondělní ráno, většina krajanů dnes odletěla, Češi sem totiž jezdí většinou na pouhý týden. Nás dva ještě čeká jeden výlet a to do Barda, což je předměstí hlavního města Tuniska -Tunisu, dále pak do Kartága a Sidi Bou Saidu.

9.8.2021 v 20:42 | Karma článku: 20.29 | Přečteno: 259 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - osmá část

Z parku proti našemu hotelu fouká od rána poněkud ostřejší větřík a nese s sebou těžkou vůni bylin a kvetoucích keřů. Jindy tak azurová obloha jakoby naráz ztěhotněla několika temnými mraky, ženoucími se odněkud až z nitra Afriky.

9.8.2021 v 11:22 | Karma článku: 19.14 | Přečteno: 184 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - sedmá část

Konec prvního týdne pobytu - slunění na pláži, plavání v moři a přemíra dobrého jídla, ale - nemám už co číst. Ty čtyři knížky a křížovkářský slovník, které jsem sebou vzala, jsou zoufale málo, nějak jsem to prostě neodhadla.

7.8.2021 v 20:33 | Karma článku: 20.35 | Přečteno: 196 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - šestá část

Po snídani, výborné - jak jinak - jdeme po hlavní třídě do Hammametu, neboť - i když připaluje sluníčko jak zběsilé a měli bychom se radši cachtat v moři - je čtvrtek, den trhový a ten si nenecháme za žádnou cenu ujít.

6.8.2021 v 21:46 | Karma článku: 18.76 | Přečteno: 184 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - pátá část

Je středeční ráno, vstáváme ve čtyři hodiny, máme půl hodiny na snídani a už v pět začíná naše předlouhé putování saharským okruhem směrem na Kebili přes solné jezero Chott el Djerid (Palmové jezero).

6.8.2021 v 14:22 | Karma článku: 18.75 | Přečteno: 191 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - čtvrtá část

Tunisští Berbeři, o nichž se chci zmínit, jsou potomci jak bájných Féničanů, Římanů i Arabů. Jejich označení je z řeckého Barbados, což znamená jakýkoliv národ, žijící mimo území Řecka a Říma.

4.8.2021 v 22:12 | Karma článku: 20.23 | Přečteno: 215 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - třetí část

Sahara, její dech a vůně, jak mě asi osloví? Čeká nás předlouhé putování směrem Bouficha - Enfida - Eljem- -Sfax - Gabés -Matmata - Douz - Kebili - Tozeur - Gafsa - Kairoijan, celkem asi 1 400 km v novém klimatizovaném autobusu.

4.8.2021 v 15:36 | Karma článku: 19.18 | Přečteno: 189 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - druhá část

Pondělí - celý den od rána až do večeře - máme polopenzi - trávíme na pláži pod slunečníkem a jsem moc ráda, že jsem poslechla manžela a neležela na přímém slunci tak, jako před pár lety v Bulharsku.

2.8.2021 v 0:44 | Karma článku: 20.73 | Přečteno: 289 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Putování za Fatou morgánou - první část

Moje vyprávění o severní Africe a její nejsevernější části Tunisku - jehož nejkrásnější pláže jsou v Hammametském zálivu teplého Středozemního moře - je pouhým nástinem krás, které tahle země s příchutí exotiky a orientu nabízí.

1.8.2021 v 17:13 | Karma článku: 18.86 | Přečteno: 280 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Trojrozměrný model mého těla

Ne, že bych ho zrovna chtěla, prostě a jasně, nemusím mít úplně všechno. Pro mě a za mě, já si se svými dvěma rozměry (neuvedu kterými) vždycky bohatě vystačila. A jak to vypadá, jiné to už ani nebude.

17.7.2021 v 18:18 | Karma článku: 23.65 | Přečteno: 325 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Opeřencem snadno a rychle - aneb - jak mi málem hráblo

Jsem dívčina poněkud pokročilejšího věku, životem dostatečně omlácená. Ze všech stran, hlavu nevyjímaje. A přesto mě občas něco překvapí. Někdy dokonce překvapím a přímo zaskočím i sama sebe. A pak se nestačím divit.

16.7.2021 v 18:36 | Karma článku: 27.29 | Přečteno: 480 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Někdy to stačí jen kapánek prubnout...

"Mami, maminko, vstávej, pojď rychle - ať nevzbudíme tátu", šeptá mi rozčileně do ucha naše dcera. Je půl šesté ráno a po těch všech apokalypsách jako moravské tornádo a šumavské noční hromobití s děsným lijákem se kapku vyplaším.

1.7.2021 v 15:22 | Karma článku: 25.15 | Přečteno: 565 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

To byl ale trapas

Máme chalupu v malé vesničce na Šumavě a ještě před několika lety tam s námi vždycky jezdívala i naše milovaná Rituška.

26.5.2021 v 16:45 | Karma článku: 24.89 | Přečteno: 674 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Záchvěv lidskosti

Ta podvečerní sobotní hodinka p. Karla Šípa s panem J.Nohavicou byla pro mě kouzelným a nevídaným záchvatem lidskosti.

3.5.2021 v 10:46 | Karma článku: 36.92 | Přečteno: 1138 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Hypochondrem snadno a rychle

Po částečném uvolnění a obapolném proočkování dvěma dávkami jsme se s mým mužem rozhodli udělat něco pro naše zdraví.

1.5.2021 v 16:37 | Karma článku: 22.11 | Přečteno: 555 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Téměř tři kila neslýchaného štěstí

V současném statisticko-sčítacím období chci jít s dobou a tak o deset gramů nahoru zaokrouhlím. Jak se vlastně dá měřit štěstí? Já bych ho před těmi dvanácti dny plnými hrstmi odsypala každému. Protože - na štěstí má právo každý.

2.4.2021 v 17:47 | Karma článku: 30.46 | Přečteno: 698 | Diskuse
Počet článků 206 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 760

Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...