Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

R^Ludmilo, spíš mi připadá, že ten pán s ruční brzdou byl pěkný šprýmař:-)

Jinak co se týká těch povah, tak pes je tvor smečkový, a tak ke svému štěstí potřebuje řád, protože bez řádu by smečka nemohla fungovat. Kočka je naproti tomu individualistka, tak potřebuje větší svobodu, ovšem za cenu toho, že se v přírodě musí uživit sama. Ta zvířata to mají v genech a podle těchto vzorců se chovají i v roli domácích mazlíčků.

Někomu vyhovuje víc jedno, jinému druhé, například náš soused vychoval svého psa přísně, laskavě a spravedlivě. Pes ho považuje za vůdce smečky a roztrhal by se kvůli němu. Nebo u nás, já nechávám kočky, ať si dělají, co chtějí a jim to vyhovuje.

Jenže tyto klasické případy neplatí zdaleka všude, protože jak u lidí, tak u zvířat platí, že co jedinec, to jiná povaha. Soňa mi například říká, že ty kočky rozmazluji a projevuje se to třeba, když jíme jogurt (ten obě milují). Já je mám hned obě na sobě a dožadují se, abych jim dal líznout, kdežto u Soni si tolik netroufnou. Nebo u těch sousedů, jejich pes na slovo poslouchá toho souseda, kdežto u ostatních členů rodiny občas zkouší, jestli by se nedostal v hierarchii domácí smečky nad ně.

Hezký den, Ludmilo, článek se Vám povedl, karma za něj:-)

3 0
možnosti
LI

Vtipálkové;-D jsou kořením života.

Díky za mrknutí a pokojný Advent...)))

1 0
možnosti
  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik