Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Už je to tak, Holter na váš tlak

"Že se mi hlava točí, za to může šeřík snad a tužkou na obočí můžeš pro mě verše psát" - tak to už si dávno nezpívám.

Zato hlava, ta se mi před několika roky začala točit pořádně. Začalo to nenápadným šuměním v uchu. Nejdřív v jednom a pak i v druhém. To už ale pískot přešel v setrvalé pištění. Ve dne, i v noci.

Pak jsem sebou několikrát potupně flákla. Při náhlém otočení se. Naštěstí v zahradě, na trávě. Poté ale i na kole. Jezdíme (totiž - jezdili jsme) s manželem rádi na výlety po okolí.

Bylo léto, horké léto a šeřík přece už dávno odkvetl. A tak jsem poněkud znejistěla. A začala se pozorovat.

Když mého drahého omrzelo vyprošťovat mě ze záhonů - tu z okurek, tu z dýní - znejistěl i on.

K doktoru jsem ale pořád nešla. Protože my, horalé, přece neběžíme s každým bebíčkem k felčarovi. Nebo dokonce za ministrem zdravotnictví.

Pak přišel podzim a bylo nutné hrabat listí. Hory listí. Ze dvou padesátiletých ořechů, stoleté lípy a mnoha, mnoha dalších stromů.

Opírajíc se o hrábě, případně o plné kolečko, jsem se jakž takž držela na nohou. A do kroku mi znělo stále hlasitější vrzání. Nejen kolečka, ale i to z mých uší.

S příchodem prvních podzimních mlh jsme se konečně vrátili do civilizace. A tak jsem konečně zaskočila k obvodní doktorce. Ta mě vyslechla, změřila tlak a vyděsila se. A nasadila mi hned léky a navlekla jakýsi měřící rukávec - Holter. S tím, abych příští den přišla i s manželem. Že si ho pro jistotu procvakne taky. 

Byla jsem ještě poučena, že holterovský přístroj bude zaznamenávat mojí křivku EKG. V intervalech, kdy každý stah mého srdce bude doprovázen vznikem slabého elektrického napětí, které se bude šířit povrchem mého těla. Ve dne i v noci, celých 24 hodin.

A tak řádně instruována, jsem se škrábavým a hned mně navýsost podezřelým jedincem pod halenkou, seběhla po schodech. A to jsem neměla dělat (běhat).

Přístroj se totiž dal okamžitě do práce. Hned za dveřmi střediska se pánovitě nafouknul, až švy na mé parádní blůzičce zapraskaly.

Za těch padesát metrů k našemu domu sepnul a nenávistně na mě zachrochtal snad třicetkrát. Když jsem poněkud roztřesenou rukou nervozně odemykala domovní dveře, hedvábí nevydrželo.

Ani ne po hodině se mi chtělo ječet: "Jaké slabé elektrické napětí na povrchu mého těla. Halenka zničená, v hlavě mi buší, ruka otéká."

A navíc ta děsivá představa, že mi tenhle surovec bude kroutit rukou po zbytek dne a celou noc.

A tak začal vyčerpávající boj. Můj boj.

Do půlnoci jsem asi pětkrát vetřelce uvolnila a zase nasadila. Ale bylo to čím dál horší. Nadutec se jal pracovat asi jako spalovací čtyřtaktní motor.

Nasání (mé kůže), komprese (mé ruky), výbuch a výfuk. Asi v minutových intervalech, bez přestávky.

Vybuchla jsem ale já a v té poslední fázi - to už v extázi - jsem aparát servala. A mrskla s ním na gauč. Splasknul tedy okamžitě, mizera jeden. Aniž si stačil pořádně odfouknout.

A já pak v klidu strávila zbytek noci. Ovšem, bez stálého monitorování své EKG křivky.

Druhý den kolem poledne jsme všichni tři svorně - já, pan Holter a manžel - vtrhli do ordinace. Laskavá paní doktorka měla starostlivou vrásku na čele. Moje maličkost ale - kupodivu - normální tlak.

Když jsem oběma zdravotnicím vylíčila svou anabázi, tvářily se nedůvěřivě. Přesvědčily je trochu (snad) až modročerné hematomy okolo celého mého levého nadloktí.

Pak s tím, že někteří obzvláště přecitlivělí jedinci mohou mít takové potíže, nasadily přístroj na ruku mého zápasníka.

A tak se vetřelec u nás zabydlel už druhou noc. Ale choval se kupodivu slušně. Přímo podlézavě. Spínal v přesných okamžicích, manželovu ruku neškrtil ani oblečení nedrásal.

Když oba ulehli, já ale bděla. Za svitu lampičky, s knihou v ruce a s očima na stopkách jsem ostražitě naslouchala.Tichému pochrupování svého drahého a občasnému pobrukování přístroje. A to až do bílého rána.

Druhý den v ordinaci se paní doktorka tvářila opět ustaraně. Sledujíc obrazovku svého počítače se nás otázala: "Co jste proboha v noci vyváděli, ty parametry mi tady u vašeho muže skáčou nahoru a dolu." A nedůvěřivě sáhla po zdravotní kartě manžela.

Asi ověřit si datum jeho narození.

Že pánové spali a já je pouze monitorovala, to bylo zbytečné vysvětlovat. Navíc mám už dlouho podezření, že když se vnitřně - mimosmyslově - rozkmitám, rozhodím patrně kdejaký přístroj.

Údajně takoví jedinci existují.

Důležitá je ale jiná věc. Že letos na jaře opět kvetly šeříky a hlava se mi netočila. Ani celoročně se mi už netočí. Mám totiž léky na tlak a báječnou paní doktorku.

A verše tužkou na obočí, tak ty mi asi těžko bude někdo psát.

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 13.8.2017 22:07 | karma článku: 34,41 | přečteno: 1194x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik