Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

Jedno z četných přísloví mojí babičky bylo: "Sen je sen a kdo mu věří, blázen ten" - a Saturninova teta Kateřina by jí se svými četnými pořekadly nesahala ani ke kotníku. Přesto, že jsem babičce jako dítě věřila skoro všechno, bývala jsem svými sny úplně zaskočená. Ale nikdy jsem se jí nebo mamince a ani nejlepším kamarádkám nesvěřila.

Třeba moje sny "lítací" a často v nich opakovaný přelet nad hřbitůvkem s márnicí v blízkém městečku. Tomu místu jsem se právě proto v reálu dlouho vyhýbala a kamarádka Alena mě marně přemlouvávala k jeho návštěvě. Byla na rozdíl ode mě takovými místy úplně posedlá. Občas jsem si v nějakém snu plachtívala nad řekou a nad lukami a bylo to krásné. Ale, i když to bylo krásné a já si to užívala, stejně přelet téměř vždycky skončil na tom samém místě. Na hřbitově.

Nebo moje sny "kadibudkové" a "splachovací," kde skoro pokaždé voda jaksi chyběla anebo došla právě v tom okamžiku, když jsem na dotyčném místě v letu přistála.

Na hlavní stránce internetového Seznamu jsem pak před několika dny zahlédla (jen koutkem oka) nadpis o kremacích a už tu byl sen. Jsem jedna z čekajících, ležící a nachystaná pěkně v řadě. Ve velké studené místnosti, která mi připomněla jeden neosobní porodní sál. Kdysi, před půlstoletím.

Včerejší sen je pak o poznání lepší. A hlavně - pravdivější. Jsem v něm opět v nemocnici na návštěvě u mé dvaadevadesátileté tetičky. Která to tehdy měla opravdu jen "za pár," ale podle ní "právě včas," aby ulehčila už tehdy přetíženému státnímu rozpočtu. A která mě v tom snu znovu požádala, abych jí donesla jedno kafe s velkým rumem. Na její: "Když už musím frčet, tak ať to alespoň odsejpá," - tak na to nikdy nezapomenu.

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | sobota 8.4.2023 15:08 | karma článku: 25,39 | přečteno: 439x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 382x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Když jde o vteřiny a tím vlastně o život

I v mém případě šlo tenkrát patrně jen o pouhé vteřiny a děsivé vzpomínky z možného udušení mi připomněl dnešní článek na internetu. Až mi začal běhat mráz po zádech, když jsem si na tu dávnou hrůzu vzpomněla.

20.12.2022 v 17:48 | Karma: 29,90 | Přečteno: 704x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik