Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

Prostě a jasně - je třeba se stále na něco těšit a nestydět se za to, že se radujeme a těšíme, i když jen z maličkostí. A tu radost přenášet i na druhé, na přátele, na známé i neznámé, třeba i cestou tramvají, vlakem, prostě kdekoli.

Maminka jedné mé kamarádky byla v tomhle směru úplně úžasná. Jak ta dovedla pohladit laskavým slovem a hlavně pak - povzbudit. Jednou jsme se s její dcerou u nich doma dusaly na příšernou (úplně hnusnou) zkoušku z deskriptivy, za které se vyhazovalo jak na běžícím pásu. Kvílely jsme, málem si rvaly vlasy, že to neuděláme a ona nám řekla: "Děvčata, už se na vás nemůžu dívat, natož vás poslouchat. Všechno dobře dopadne, uvidíte. Seberte se a mazejte do kina. Dávají ´Někdo to rád horké ´s krásnou Maryllin Monroe. Dopadne to dobře, uvidíte, ležíte tady v těch skriptech už několik dní."

A tak jsme poslechly, sice s reptáním, ale báječně jsme se odreagovaly a valily ten večer oči na krásnou hvězdu Marillyn. A nastojte - druhý den jsme byly za hvězdy i my obě a to za - rovné dvě.

Jen mě po těch letech mrzí, že Slávka i její maminka si už vyprávějí někde tam nahoře beze mě. A já přesto občas slýchám vzdálené slabounké zaševelení: "Všechno dobře dopadne, uvidíš."...

Tak na tohle jsem si vzpomněla letošní první jarní den. Předsevzetí se sice dělávají na Nový rok, tak proč to nezměnit. První jarní den je také jen jednou ročně a i když předsevzetí nemám v podstatě ráda, udělala jsem výjimku a rozhodla se povzbuzovat dobrou náladou nejen sebe, ale i své okolí.

A jak to tak bývá, o čem se mluvívá nebo na co se myslívá, hned se to stane. Alespoň u mě to funguje na sto procent. Odpoledne mi volala kamarádka, abych jí přišla povzbudit -  (já, ta veselá - ví se to o mně) a že měla úplně příšerný den. A tak jsem koupila námi oblíbenou Marasku (abychom byly obě ještě veselejší) a vyrazila.

Hanička byla zničená. Jela totiž ráno na kožní kontrolu na polikliniku, tam před vchodem pohřebák a ve vrátnici dav čumilů sledoval nakládání náhodně zemřelého. Nesnáší takové situace a tak mi líčila, jak se protlačovala tím srocením až k výtahu. Pak na kožním opět mraky lidí, i když ten den byly jen objednávky. Načež vypráví:

"Přijdu do vyšetřovny ještě mírně otřesená, úplně celá se svlíknu (až na kalhotky), protože laskavá paní doktorka už celé roky sleduje, jestli na mě náhodou zase něco nevypučelo. Najednou se otevřou dveře ordinace a z nich vyrazí svižným krokem mladík v roláku a džínách a zůstane přede mnou zkoprněle stát.

Takže jsem po chvilce naprostého ticha začala koktat, že mám něco na čele a jestli by se mi na to podíval. No, podíval se takovým tím kukátkem a nečekaně mi na čelo cáknul nějakou dezinfekci a já (civěla jsem na něho vytřeštěnýma očima) na pravé oko skoro oslepla. A pak rychle zmizel." 

"Vidíš holka zlatá a máš hned důvod k zasmání, určitě se divil, proč jsi svlečená, když jdeš jenom s malou pihou na čele. Navíc, kdybys byla dvacítka, třeba by se i pozeptal, kde co ještě máš. A proč jsi mu vlastně neřekla, aby tě prohlídl jako to dělává paní doktorka?" podivila jsem se. "Já ti byla tak zmatená, že jsem i zapomněla, co vlastně chci," dodala Hanka.

"Tak vidíš, chtěla jsi, abych tě rozveselila a rozesmála jsi nakonec ty mě" dodala jsem.

A pak jsem jela tramvají domů a tam jsem se potkala známou, která vypadala dobře. Na můj vkus až moc dobře. Jela z koncertu a měla tu troufalost, že vlastně vypadala líp než já - byla totiž báječně ohozená a já se na ní široce usmívala, ačkoliv jsem jela jen od kamarádky. Sice také oblečená, ale přece jen ne tak luxusně jako ona. Přesto jsem se na ní usmívala, protože s úsměvem jde přece všechno líp.

A kdyby to náhodou někdy nešlo, tak to bych se na to podívala, to mi věřte.

 

 

 

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 26.3.2023 5:36 | karma článku: 25,88 | přečteno: 381x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Když jde o vteřiny a tím vlastně o život

I v mém případě šlo tenkrát patrně jen o pouhé vteřiny a děsivé vzpomínky z možného udušení mi připomněl dnešní článek na internetu. Až mi začal běhat mráz po zádech, když jsem si na tu dávnou hrůzu vzpomněla.

20.12.2022 v 17:48 | Karma: 29,90 | Přečteno: 703x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Stát chtěl kvůli podvodu po elektrárně miliardu a půl, soud obžalované zprostil

24. dubna 2024  11:14

Státní podporu v hodnotě stovek milionů korun získala firma provozující jednu z největších českých...

Za znásilnění a pokus o vraždu patnáctileté dívky dostal Ukrajinec 19 let

24. dubna 2024,  aktualizováno  11:08

Krajský soud v Plzni odsoudil na devatenáct let Ukrajince Viktora Veselovského, který se loni v...

Noci zůstávají mrazivé. Ze čtvrtka na pátek spadne teplota pod nulu na celém území

24. dubna 2024  11:05

V nadcházejících dnech bude v ČR opět mrznout, v noci na čtvrtek budou podle ČHMÚ přízemní mrazíky...

Ředitel ČT považuje Etický panel za důležitý. Hledá nové členy

24. dubna 2024

Před Velikonocemi rezignovali členové Etického panelu České televize (ČT) kvůli sporům s ředitelem...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik