Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Okolo Třeboně

Tak koně jsme tam nezahlédli ani koutkem oka, zato krvelační komáři se na nás vrhli skoro okamžitě. A popásali se jedna radost. Asi jsme jim zachutnali - aniž jsme jim něco dali.

Míříme do Třeboně na několikrát odložený třídenní wellnes. A bloudíme. Je příšerné vedro a škvaří se nám snad i mozek.

"Neboj, mám podrobný itinerář," hlásí mně manžel už dva dny před odjezdem. Itinerář je skutečně podrobný a hlavně hodně, hodně dlouhý. Sestavený podle staré mapy, dost staré (dvacetileté) mapy.

Můj drahý je šetrný a staré věci zásadně nevyhazuje. Jakékoliv staré věci, tedy ani mapy. "Můžou se ještě k něčemu hodit," říkává. Z toho vyplývá, že snad ani mě, léty poněkud obroušenou, nevymění za novější model. Mohu se ještě docela dobře k něčemu hodit, proč ne.

S itinerářem v ruce a manželem bok po boku vyrážíme. Já mám při téhle cestě jeden jediný - podle něj jednoduchý - úkol. Kontrolovat názvy městeček, obcí, vesniček a osad dle uvedeného seznamu. A ne se jen kochat a vykřikovat, kde se co šustlo.

Občas jedeme jinudy, což řidič přechází blahosklonným: "No co, tak je tady obchvat, nevím, co pořád máš, nekomentuj a hlavně sleduj ukazetele."

Konečně jsme v jihočeské metropoli, na objezdu, po kterém vytrvale kroužíme. Směr Třeboň - nikde. Menu je ale vynikající - Brno, Wien, Prague a heleďme se, dokonce i Linz. "Tak tam jsme ještě nebyli", snažím se prolomit všeobklopující dusno.

Kolem si to sviští a hlavně troubí (na nás) rychlé, očividně jihočeské (budějovické) vozy a "kam se cpeš ty nádivo" je jen jedna z několika nadávek, které si vyslechneme.

Mám proto spásný nápad: "Zeptáme se někoho, kudy na tu zatracenou Třeboň." I když vím, že můj vlk samotář se ptá velice, velice nerad. Na cokoli, hlavně ne na cestu. Bloudí radši samostatně a bez rozporuplných cizích informací.

Benzinka, u které na můj nátlak vyskočíme, mu dává (ostatně jako vždycky) zapravdu: "Jezdím sem na kole a okolí neznám," sděluje nám obsluhující stručně.

Po dalším nadbytečném kilometru zastavíme u pivnice s rozjuchanými štamgasty u chodníku. "My jsme taky z Plzněééé" sdělují nám radostně, mávajíce napěněnými půllitry. "Jó Třeboň - Fandó, pocem, tysivodsud."

Očividně podroušený Fanda se za chvilinku připotácí a do mého staženého okýnka mi do ucha pivně zaševelí: "Na pátým světle to fikněte doprava a jste v Třeboni raz dva."

Složitý úkol sledovat a spočítat semafory mi manžel okamžitě svěřuje. A já, patrně osvěžená tím pivem, co mi Fanoušek vycmrndal za krk a částečně i na hlavu, to kupodivu zvládám. Ukazatel Třeboň je před námi a počítání do pěti - brnkačka. Diplom - zatím - vracet nemusím.

Okouzlující starobylá Třeboň uprostřed krásné jihočeské přírody nás vítá s otevřenou náručí. Ale - je tady hlava na hlavě, davy lidí. Po té coronavirové smršti sem zamířil snad každý.

Druhý den od rána prší. Kdyby jen pršelo, leje a leje, jako z konve. Když se konečně vyčasí, zamíříme po večeři (výborné, vřele doporučuji, kapří hranolky se salátem) ke hrázi rybníka Svět. A tam se na nás vrhnou komáři. Co dodat.

Třetí den odjíždíme (nebloudíme) opět přes jihočeskou metropoli. A já konečně pochopím Járu Cimrmana: "Jó v Budějovicích, tam by chtěl bydlet každej."

 

 

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | pondělí 20.7.2020 22:07 | karma článku: 29,47 | přečteno: 708x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 383x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Bombardování Gazy si vyžádalo nejméně 13 obětí, Biden mluvil s Netanjahuem

29. dubna 2024  6:53

Izraelské bombardování tři domů ve městě Rafáh na jihu Pásma Gazy zabilo nejméně 13 lidí a zranilo...

Letní teploty ještě vydrží. Ochladí se až koncem týdne, kdy přijdou přeháňky

29. dubna 2024  6:33

V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Soud začal řešit podvod století za 2,4 miliardy. Okradených jsou tisíce

29. dubna 2024  6:21

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Přijíždí německý prezident Steinmeier. Setká se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájí dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik