Co všechno lze provádět pouze "ležmo"...

22. 04. 2019 20:01:35
Nebudu nijak rozverná, na to ještě v těchhle dnech (a i v dalších a dalších týdnech) nemám a mít ani nebudu. Myslím tím jen, co lze provozovat - bez další újmy na zdraví - po operaci páteře.Té mojí, dubnové, jak jinak.

Po strastiplném říjnu, pak lednu a únoru jsem si začala myslet, jak by bylo báječné, kdybych byla třeba kapánek bezpáteřní. Protože ta moje mi dávala už dlouho jaksepatří zabrat. Pobyty v nemocnici se střídaly s pravidelnými kolapsy, úplně příšernými, kdy jsem lezla po zemi.

A tak jsem s úlevou vyslechla konečný verdikt - operace.

Nastupující jaro mě pak v březnu shledalo skrčenou a plouhající se po všemožných laboratorních a jiných vyšetřeních. Prosvícená a zrentgenovaná na těle i na duši, včetně zubů, jsem nadskakovala při každém zazvonění telefonu, očekávajíc přímo zoufale termín nástupu do plzeňské FN.

Brzy se totiž všechno o mém trápení rozkřiklo a můj mobil začal být přesycený všemožnými vzkazy od příbuzných, přátel a známých. Většinou laskavých a povzbuzujících, to tedy ano. Ale nechybělo ani:

"Holka zlatá, mě taky bolí záda a kdeco. A nikam nelezu, dokonce na operaci, nebuď blázen". No, blázen jsem už v té době málem byla, to je tedy fakt.

Anebo: "Proč nezkusíš ten novej kosmodisk, mně teda pomáhá, operovat j á bych se tedy nedala, n i k d y", byla další povzbuzující SMS.

Jedna z mnoha zaručených rad byla: "Můžu ti opatřit výbornou mast, za necelých 2.700, je to úplně výbornej grém (ne krém) - a pro tebe i se slevou."

"Jestli mi někdo ještě řekne nebo napíše, že ho t a k y b o l í z á d a, začnu vraždit" - ječela jsem na manžela, který všechno trpělivě (zatím) snášel.

Vrcholem pak byla asi tři dny před mým nástupem návštěva jednoho kamaráda (mého ne, to ani náhodou), který směrem ke mně bodře zahlaholil: "To Honza, můj známej, je taky po operaci páteře a stejně musí furt brát děsný drijáky "- o těch, co jsem užívala byla před chvílí řeč. "A navíc si dál lepí opiátový náplasti, který ty tak nesnášíš..." - taky o tom byla řeč.

V té následující bezesné noci jsem jen zoufale plakala do polštáře a zdály se mně rozverné sny, o uříznuté noze, embolii a dalších příšernostech, které ani nechci pojmenovat.

Moje kamarádka, ta z nejmilejších, byla další den naopak velice laskavá: "Budeš zase jako rybička, uvidíš" - a své sdělení doplnila výčtem asi dvaceti lidí, kteří si po zákroku vesele poskakují.

Když mě pak třetí den po operaci celá bledá a se slzami v očích navštívila, zavzlykala: "Já o tebe měla holka moje zlatá takovej strach. Mí dva známí totiž skončili úplně špatně a já tě nechtěla vyděsit."

No, tak to bylo třetí den - a já jí na oplátku potěšila, jak mě už ten druhý den přelaskavé sestřičky postavily (bylo jich na mě pět, dvě mě držely z každé strany a jedna velela) a já celá šťastná ušla s jejich pomocí první tři kroky tam a zpět. Bez bolesti.

Abych to ale s tím optimismem (a šílícím jarem v zádech) nepřehnala, tak šest týdnů musím jen ležet (rovně a v "ose"), chodit a sem tam krátce sedět. Velmi, velmi krátce, jen pár minut.

Ještě něco podstatného - mezi ten nejzajímavější zážitek "ležmo" - kromě po tři první dny nezbytných životních potřeb - patří čištění zubů s následným vyplivnutím pasty a vody. Vleže a rovnou za krk, kam jinam.

A navíc pak, zkuste "ležmo" nebo v chůzi psát na počítači. Já sice stojím, ale není to nic moc, to mi tedy věřte.

Takže, krásné jarní dny Vám všem a snad i já konečně vskočím do těch letních - anebo podzimních. Uvidíme.

Autor: Ludmila Ibehejová | pondělí 22.4.2019 20:01 | karma článku: 28.21 | přečteno: 561x

Další články blogera

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma článku: 43.08 | Přečteno: 7023 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 438 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 932 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma článku: 25.63 | Přečteno: 379 | Diskuse

Další články z rubriky Plzeň

Ludmila Ibehejová

Když tenkrát pršelo jen se lilo...

Tehdejší kulminování řek v jižních Čechách a na Moravě před dvaceti lety bylo v denních zprávách sice děsivé, ale z pohledu nás - diváků "za rohem" přece jen kapku vzdálené.

8.8.2022 v 17:36 | Karma článku: 26.72 | Přečteno: 397 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Nevěřte té bestii aneb kominíkem snadno a rychle

Ne každý den se tak říkajíc "vyvede," takže jsem v tom jiskřivém a chladném červnovém ránu začala tentokrát vyvádět já. Kuchyňská kamna na chalupě si totiž zase projednou zastávkovala.

10.7.2022 v 18:11 | Karma článku: 26.24 | Přečteno: 342 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Nemusí být zrovna pátek

Navíc třeba i třináctého. Ostatně - kdo by v dnešní době chtěl věřit na nejrůznější varovná znamení.

21.6.2022 v 21:08 | Karma článku: 26.24 | Přečteno: 335 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Když se ruka k ruce vine?

Život je největší dar - proto ho vychutnávejme, pokud to jen trochu jde - hodinu po hodině, minutu po minutě. V dnešní době to platí dvojnásob.

29.3.2022 v 17:13 | Karma článku: 24.89 | Přečteno: 327 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Dáte si se mnou štamprdli?

"Kam slunka boží tvář se lije, pít bude se a pilo, pije, že všechno pije - každý ví - a já mám být snad střízlivý ?" (Od básníka, jehož jméno mi uniklo, ale citát jsem si kdysi dávno poznamenala).

20.3.2022 v 16:34 | Karma článku: 27.21 | Přečteno: 429 | Diskuse
Počet článků 206 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 760

Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...