Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Neboj, já to tak nemyslela

Kdo si myslí, že se úplně malé holky neperou a neotloukají si nosy jako kluci v jejich věku, tak ten se asi mýlí. Od mala totiž ovládají spoustu fint a rafinovaností, jak si ublížit.

Když jsem bydlela na koleji, chodívala jsem večer několikrát v roce hlídat tři malé sestřenky, dcery nejmladšího bratra mého tatínka.

Jednou mě tetička požádala, jestli bych holčičky zvládla celé čtyři dny. Že dostali (konečně) vízum a jedou se strýčkem navštívit její neteře do NSR - Německa, tehdy toho "západního."

Bylo zrovna zkouškové období, zimní semestr a stejně bych domů nejela a biflovala na koleji. Navíc s prázdným žaludkem. A tak - proč ne, teta byla výborná kuchařka a pod vidinou jejích všemožných laskomin jsem neváhala. A že bych nezvládla ty tři roztomilé cácorky? O tom jsem ani chvilku nezapochybovala.

Realita byla ale podstatně drsnější, než jsem čekala.

Sotva výletníci vytáhli paty, ozval se až na chodbu děsný řev z dětského pokoje. A v mžiku se rozpráskly dveře a kolem mě prosvištěly tři šelmy, očividně dychtící po krvi.

"To ona" - "ona mně" - "to není pravda" - "lhářko, lhářko" - "ona si začala" - "jsi blbá" - "to ty jsi blbá!"

A skončilo to kvílením a dvojím prásknutím dveří, až okna drnčela.

To se totiž dvě starší šelmy (osm a sedm let) stáhly do svých doupat.

Třetí, nejmladší (pět let), sebou hodila na gauč v kuchyni, stočila se do klubíčka, popotahovala a  vyčkávala, co udělám.

Kdo předpokládá, že se malé holky neperou tolik jako kluci, tak ten se dost mýlí. Během oněch čtyř dnů jsem zjistila, že tyhle holčičky se: - Každou chvilku hádají, vřeští jako paviáni, tahají za vlasy a že mistrně ovládají (už takhle malé) spoustu rafinovaných metod psychického týrání.

Už druhý den mně brněla hlava z jejich věčného: "Už s tebou nepromluvím" - "počkej, utrhnu tvý vlasačce (panenka) hlavu" - "vypíchnu jí oko" - "hodím ti do záchodu penál." A tak dále, a tak dále.

Abych s nimi musela na pohotovost, tak k tomu tenkrát sice nedošlo, ale ten poslední čtvrtý den jsem měla sto chutí začít i já někomu ubližovat.

Já vyrůstala s o tři roky starším bratrem a kromě toho, že jsem ho jako pětiletá jednou (jedinkrát) kopla motyčkou do hlavy, protože přede mnou lstivě ukrýval (každý večer pod polštář) "binkač." Skleněnou - a mému dětskému srdci drahou - duhovou - vybíjecí kuličku. Aby pak každé ráno se na mě předními vypadlými zuby zašklebil a lstivě jí upustil do školní brašny.

A tak, dusíc v sobě ten ukrutný žal, jsem si jedno odpoledne na něj počíhala a flákla ho.

Pak už bylo všechno idylické, pominu-li ohníček, který jsme téhož roku (coby ohromní kamarádi a ruku v ruce) rozdělali ve stodole, nacpané až po střechu senem a slámou.

Takže, když se ten první den z toho kuchyňského gauče ozvalo tichým hláskem: "Stejně je asi zabiju" - tak jsem úplně zkoprněla.

Sedla jsem si k tomu uzlíčku a chtěla vědět, proč se tolik a hlavně pořád hádají.

Haničce vyhrkly slzy lítosti (nebo vzteku?) a začala o všech příkořích: "Nechtějí si se mnou hrát, zamykají se přede mnou v pokoji, utíkají mi a nadávají."

Srdce se mi v tu chvíli sevřelo už po druhé. Teď ale soucitem. A tak jsem jí vzala do náruče a ona mi dál s pláčem otvírala svou opuštěnou dušičku.

Večer pak, když jsem je všechny tři nastrkala do koupelny, zůstala jsem radši za pootevřenými dveřmi v očekávání, kdy se začnou vzájemně topit.

Při rozčesávání jejich mokrých vlásků to byly najednou snad ty nejroztomilejší holčičky na celém světě.

Objímaly mě a malá Hanička mi navíc pošeptala: "Já je nezabiju, neboj se, já to tak nemyslela." A rozzářeně dodala: "Anička mi dala svojí barbínu a Janička pastelky. Ty úplně nový."

Pak jsem pro ní šla druhý den do školky, kde všechny děti dostaly malý celofánový balíček s nějakými sladkostmi z jejich besídky.

Hanička hned venku obal servala a nacpala si cukroví do pusinky. A na moje: "Neříkala náhodou paní učitelka, že to máte sníst až doma?" - Na to odpověděla: "Říkala, ale já to asi neslyšela."

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 19.8.2018 19:21 | karma článku: 27,59 | přečteno: 649x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik