Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Desatero špatných vlastností ženy po zlaté svatbě

Určit alespoň přibližně, kdy zamilovanost partnera vyprchává, tak to je patrně nemožné. Statistiku jsem si nikdy nevedla. Škoda, mohla by se hodit.

Po konzultacích s mými kamarádkami vím, že určitý zlom nastává po deseti, dvaceti i třiceti letech manželství. Nebo i o hodně dřív - uvádějí některé.

Podržím-li se těch sudých roků, může to být i po čtyřiceti a i po padesáti letech společného života.

Já sama jsem okolo té naší zlaté padesátky zjistila, že najednou dělám sem tam něco špatně. To proti dřívějšku. A že mám i spoustu negativ a bez dobré rady a upozornění se neobejdu.

Například se dozvídám, že po těch letech najednou neumím:

Zatápět na chalupě. A nemyslím tím zrovna zakládání ohně ve stodole (v mých pěti letech spolu s osmiletým bratrem). Prostě a jasně - zatápět. Já, která vyrostla v domě s několika kachlovými kamny?

Držet se správně (a i té správné) tyče v tramvaji. Za mého dětství jsme doma měli jen dvě mlátičky na obilí a tak mi tahle zkušenost očividně chybí. ("Tatínku, tatínku, proč jsi místo té druhé nepořídil alespoň jednu menší tramvaj. Mohla jsem už tehdy trénovat).

Dostatečně rychle vyskakovat z různých dopravních prostředků. Prostě a jasně, nezdržovat, nešklebit se a nesledovat "kde co lítá".

Stát s nákupním vozíkem v té správné frontě a pokud možno na značce, předem vytýčené manželem.

V jakékoli frontě plynule postupovat bez zbytečného klábosení s okolím.

Vybrané zboží rovnat na pás "v zákrytu" a ne chaoticky, jak je mým dobrým zvykem (cituji).

Už konečně pochopit, že během napínavé detektivky (filmu) je nezbytné klikat na všemožné výsledky kdejakých kopálistů  ("Dyť se jenom mrknu na tabulku a nějaký ty výsledky, co furt máš").

Myslet za všech okolností technicky a ne na kdeco. (Výměna kola u auta mi nikdy nešla, zato na vaření jsem údajně moc dobrá).

Být trochu trpělivá a nechtít všechno "teď a hned" - (rok, dva, tři...).

Včas přestat klábosit s kamarádkami jen tak o ničem - s těmi několika, co ještě žijou, ach jo. (Zatímco muži řeší ob den v hospůdce Pod duby jen samé důležité věci).

Nedávno jsem navíc zjistila, že se nedokážu potmě (a hlavně bez úrazu) přemisťovat v naprosté tichosti do ložnice. Údajně dělám při tomhle popůlnočním přesunu kravál. Zbytečně popobíhám a svítím (v chodbě). Patrně naschvál.

A to můj drahý tvrdí, že spí jako dub a špatně slyší.

Ano, slyší - jak a hlavně co.

 

Autor: Ludmila Ibehejová | středa 8.8.2018 14:29 | karma článku: 34,76 | přečteno: 1203x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Když jde o vteřiny a tím vlastně o život

I v mém případě šlo tenkrát patrně jen o pouhé vteřiny a děsivé vzpomínky z možného udušení mi připomněl dnešní článek na internetu. Až mi začal běhat mráz po zádech, když jsem si na tu dávnou hrůzu vzpomněla.

20.12.2022 v 17:48 | Karma: 29,90 | Přečteno: 703x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Ach ta domluva...

Domluvit se mezi sebou, tak to je to, oč tu běží - bez domluvy (mezi sebou) dosáhneme totiž dohody a smíru opravdu jen "ztěží." Buď jsem to někde četla anebo si to vymyslela, to už nevím, ale věřím tomu.

18.12.2022 v 19:54 | Karma: 24,72 | Přečteno: 423x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Trefa do černého aneb jak se ukázkově ztrapnit

Jak se ztrapnit aniž bychom chtěli? Tak to se občas stalo mnohému z nás. Mně se to povedlo mockrát a i sama jsem byla svědkem různých "faux pas" u někoho jiného.

4.12.2022 v 6:51 | Karma: 36,17 | Přečteno: 3169x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Prokletí velkých prsou

Trapná pozornost? Jak pro koho, dokonce v dnešní době. Někdo je-tak říkajíc-požehnán od přírody, někdo vylepšen šikovnou (a zajisté drahou) rukou plastického chirurga, další zase holduje neskutečným možnostem "push-up-ek", atd...

24.10.2022 v 1:42 | Karma: 30,51 | Přečteno: 1093x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

O splněném snu frizérky Zuzky

Každý máme svoje sny a cíle. "A krok pro to, abyste od života konečně získali co chcete, spočívá v tom, jednoho dne se rozhodnout." (Ben Stein)

20.10.2022 v 5:00 | Karma: 23,23 | Přečteno: 452x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Když se daří, tak se holt daří...

Některý den se nevyvede tak, jak by měl - nebo tak, jak bychom chtěli. Obzvlášť, chceme-li se poněkud "předvést." A když se hned ráno něco přihodí, tak v tom pěkně jedeme až do večera. Já tedy docela určitě.

4.9.2022 v 16:37 | Karma: 24,94 | Přečteno: 586x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Přečtěte si příbalový leták - informace pro Vás, pacienta

Přečtěte si pozorně celou příbalovou informaci dřív, než začnete přípravek používat, obsahuje pro Vás důležité údaje, jako: "Co je přípravek- Jak ho (ne)používat - Upozornění a opatření - Čemu věnovat pozornost - atd., atd.

1.9.2022 v 18:31 | Karma: 30,29 | Přečteno: 681x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Když tenkrát pršelo jen se lilo...

Tehdejší kulminování řek v jižních Čechách a na Moravě před dvaceti lety bylo v denních zprávách sice děsivé, ale z pohledu nás - diváků "za rohem" přece jen kapku vzdálené.

8.8.2022 v 17:36 | Karma: 26,83 | Přečteno: 400x | Diskuse| Plzeň

Ludmila Ibehejová

Nevěřte té bestii aneb kominíkem snadno a rychle

Ne každý den se tak říkajíc "vyvede," takže jsem v tom jiskřivém a chladném červnovém ránu začala tentokrát vyvádět já. Kuchyňská kamna na chalupě si totiž zase projednou zastávkovala.

10.7.2022 v 18:11 | Karma: 26,24 | Přečteno: 344x | Diskuse| Plzeň

Ludmila Ibehejová

Nemusí být zrovna pátek

Navíc třeba i třináctého. Ostatně - kdo by v dnešní době chtěl věřit na nejrůznější varovná znamení.

21.6.2022 v 21:08 | Karma: 26,24 | Přečteno: 336x | Diskuse| Plzeň

Ludmila Ibehejová

Když se ruka k ruce vine?

Život je největší dar - proto ho vychutnávejme, pokud to jen trochu jde - hodinu po hodině, minutu po minutě. V dnešní době to platí dvojnásob.

29.3.2022 v 17:13 | Karma: 25,02 | Přečteno: 328x | Diskuse| Plzeň

Ludmila Ibehejová

Dáte si se mnou štamprdli?

"Kam slunka boží tvář se lije, pít bude se a pilo, pije, že všechno pije - každý ví - a já mám být snad střízlivý ?" (Od básníka, jehož jméno mi uniklo, ale citát jsem si kdysi dávno poznamenala).

20.3.2022 v 16:34 | Karma: 27,21 | Přečteno: 430x | Diskuse| Plzeň

Ludmila Ibehejová

Má nějaký smysl o svém věku lhát?

Je mi nad "... sát" poměrně dost dlouho. A když se mě někdo zeptá na věk, tak ho občas i přiznám. I když někdy váhavě a podle "takříkajíc vzniklých okolností".

15.3.2022 v 14:29 | Karma: 26,35 | Přečteno: 442x | Diskuse| Plzeň

Ludmila Ibehejová

Nescházelo moc a měla jsem to za sebou

Obě moje osudové ženy, maminka a babička, mě často v dětství varovaly: "Do třetice všeho dobrýho i zlýho, nezapomeň." A mně to patrně někde v hlavě utkvělo, protože koncem loňského září na jejich slova "došlo." I tak to říkávaly.

7.2.2022 v 17:46 | Karma: 32,29 | Přečteno: 737x | Diskuse| Plzeň

Ludmila Ibehejová

Soutěžíte, soutěžíme...

A jistě se přitom opět pobavíme - někdo získá cenu a my ostatní uznání - že jsme vytrvali po celý rok ve psaní...

6.9.2021 v 12:59 | Karma: 15,34 | Přečteno: 187x | Diskuse| Plzeň
  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik