Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Hvězdičko blýskavá, jsi to ty?

Mám pejsky ráda. Vlastně nejen já, ale celá naše rodina. A ten, který s námi žil celých 15 let, tak ten přesně celé 3 roky spí svůj věčný sen na zahradě naší chalupy. A snad má tam někde nahoře i svou hvězdičku a dívá se na nás.

Vzpomínám, jak před 18-ti lety jsme přijeli ke známým, kde měli ve staré bedně dvě štěňata. Když je majitelka pustila ven, okamžitě mi jedno z nich začalo žužlat střevíc a urputně se drželo mojí nohy. Vzala jsem to mrně do náruče a ono mi okamžitě olízalo nos, přitulilo se, vzdychlo a tvrdě usnulo.

A byla z toho rázem láska. Taková ta - na první pohled.

Protože jsme byli ujištěni, že je to "on", dostal chlapácké jméno Achab. Podle hrdinného námořního kapitána. Můj návrh, jednohlasně schválený mnou. Posléze pod nátlakem (mým) i zbytkem rodiny.

Do Achaba jsme byly totiž s kamarádkou Evou kdysi šíleně zamilované. A na Mobby Dicka do kina  chodily každý den, celý týden! A odpřísáhly si, že syn té první z nás se bude jmenovat - Achab.

Evička to později dost odflákla, porodila totiž dvě dcery. Takže ten los padnul na mě. Ale nestalo se a já na to ve víru událostí dočista zapomněla.

Veterinář, který štěňátko proočkovával nás tehdy dost šokoval. Byla to (podle něj) fenka jak vyšitá. Mě osobně dokonce musel několik dlouhých minut nervozně přesvědčovat. Zasekla jsem se totiž  na tom Achabovi. 

A na světě byla rázem Rita. Pro změnu podle Rity Haywortové. Měla totiž stejně krásné hnědé oči a byla tak jako ona tmavě zrzavá. Ostatně - jako naše prvorozená dcera.

Ale ten první den s Rituškou byl úplně strašlivý. Celé odpoledne a pak i noc nepřetržitě vyla a ňafala, přičapávala (loužičky pod stolem v kuchyni) a až do rána neusnula. A já s mým drahým s ní. Žádné mazlení a tulení se nekonalo. A nový čistý pelíšek s měkounkým polštářem úplně ignorovala.

Patrně se jí stýskalo po té hnusné bedně s poklopem, kde byla zavřená celé dlouhé dny i se svým dvojčetem a psí mámou.

Rituška byl vlastně čistokrevný kříženec - asi jezevčíka s labradorem a kdoví s kým dalším. Taková ta věčně rozevlátá, usměvavá směska. A jelikož geny se holt nezapřou, dokázala se pod našimi vraty a hradbami podhrabávat rychlostí blesku. Soustavně zdrhala a během prvního roku měla punc vyhlášené útěkářky.

Aby toho nebylo málo, naučila se ploty s rozběhem docela bravurně přeskakovat.Takže i několikrát za den nám na chalupě místní venkovské děti Ritušku přinášely. Celé rozesmáté a pochopitelně olízané a poslintané od hlavy k patě.

Šťastné to děti a ještě šťastnější pes.

Když se překlenul první rok a Rita přibrala, došlo ke změně. Z útěkářky se pozvolna stala velikou hlídačkou. Veverky, které celá léta spokojeně bivakovaly na douglaskách v rohu zahrady měly rázem utrum. Dokázala je totiž prohánět od rána do večera. A o moc líp na tom nebyly ani dvě kuny, nocující několik roků na půdě našeho domu a často se vyhřívající na hranicích dřeva.

Když vypudila veverky, nakonec i kuny jednoho dne znechuceně odtáhly. A to k sousedům - nad kurník se slepicemi. Byly to už postarší dámy a tam měly klid a rázem i "dva v jednom." Podnájem a zaručeně čerstvou stravu.

Rituška se pak soustředila na myši a krtky a s železnou pravidelností dohlížela i na kosy a venkovské kočky a slepice, které k nám občas zabloudily.

Měla i celou řadu nápadníků. Nejvytrvalejší byli hned dva. Černý smradlavý Štaflík (podle mě hnusný)podvraťáček s olezlým hřbetem a ostrosrstý jezevčík Filip. Milovník k pohledání, který s železnou pravidelností rozkousával všechny naše ploty a vrata. Aby o pár dní později odtáhnul o dům dál k mohutné sousedovic labradorce. Kde se situace opakovala.

Co bylo koncem jejího patnáctého roku, tak na to nechci vzpomínat. Ale až budou krásné letní noci, nezapomenu se každý večer podívat na oblohu, kde nám přímo nad lípou visí Velký a Malý vůz. A mezi nimi pak určitě uvidím jednu jasnou, blýskavou hvězdičku.

Slyšela jsem totiž, že pejskové to tak mají. Sedí si tam někde nahoře a dívají se na nás s láskou.

A  lásky, tak té není nikdy dost.

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 22.7.2018 20:18 | karma článku: 30,73 | přečteno: 573x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  9:48

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Soud rozhodne v případu upálení družky. Bylo to italské manželství, říká obžalovaný

25. dubna 2024  9:45

Krajský soud v Brně dnes vyhlásí rozhodnutí v případu muže, kterého obžaloba viní z vraždy družky v...

PŘEHLEDNĚ: Langšádlová nekončí jako první. Jaké změny už zažila Fialova vláda?

25. dubna 2024  9:33

Přehledně Ve čtvrtek oznámila demisi ministryně pro vědu a výzkum Helena Langšádlová (TOP 09). V koaliční...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  9:29

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik