Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A pak že letos ničeho nic nebude

"Ženská se přes den válí v posteli jen když rodí anebo mele z posledního" - nezapomenutelné krédo mojí pracovité venkovské babičky. 

Pamětliva tohoto i jiného, jsem se v neděli v pozdním odpoledni vydrápala poněkud nejistě na nohy. S tím, že konečně musím něco dělat, i když mi bylo pořád prachmizerně.

"V létě chřipka, prosimtebe, ty si snad vymejšlíš, znam tě už dlouho, tebe přeci hned tak nic neskolí", zdržovala mě v telefonu moje vzdálená sestřenice.

Takže statečně potlačujíc píchání na prsou a v boku jsem se vyplazila s několika kastroly na zahradu. Keře černého rybízu a borůvek se lámaly pod tou veškerou nadúrodou. A okolo sebevědomě kroužily dvě kosí rodinky, rozhodnuté sklidit za každou cenu a pochopitelně beze mě. Jak jinak.

Okolo osmé večer jsem jakž takž dočesala a celá poštípaná od mravenců a popálená od kopřiv jsem se rozhodla ještě bobule i odšťavit.

Když jsem (zlomená na těle, ale nikoliv na duchu) dopajdala do kuchyně a začala je poněkud horečnatě cpát do přístroje, začaly na rozdíl ode mě poskakovat a rejdit po celé lince a podlaze.

"To je fajn, to jsem rád, že je ti líp" - vyděsil mě poněkud manžel, přicházející nezvykle tiše "po obvyklých dvou orosených" z místní hospůdky Pod duby. A poněkud zaskočený mnou (neležící) a i tou nečekanou kuličkiádou, vzápětí dodal: "Zejtra bych myslel vyrazit na houby, okolo cesty už rostou mraky špiček, koukni na ně a i černej bez je vobalenej Jidášovo uchem. Co ty na to"- zamrkal na mě lišácky.

"Jo, asi kolem půlnoci bych to mohla vomrknout, s baterkou", chtělo se mi zaječet. Ale neměla jsem sílu.

Takže jsem se radši přidržela Plzákova "Mlčeti zlato" a nažhaveného přístroje, ve kterém to už chrastilo podobně jako v mých průduškách.

A jak jsme tak oba, já i odštavovač, mleli z posledního, zabušil někdo na okno.

Sousedka s obrovitým košíkem černého rybízu.

Po jejím: "Nesu vám krapet úrody, esli náhodou nemáte" - jsem na chvíli ztratila řeč.

A pak - že se letos vůbec, ale vůbec nic neurodí.

 

Autor: Ludmila Ibehejová | pondělí 2.7.2018 21:55 | karma článku: 27,79 | přečteno: 767x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 382x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik