Zadarmo ani kuře nehrábne...

6. 03. 2018 15:14:54
Tak tohle přísloví je skoro vždycky pravdivé. A vybavilo se mi hned před několika dny. Začátkem minulého týdne.

Zaskočila za mnou totiž jedna bývalá spolupracovnice. Na kafe a kousek řeči. A jak jsme probírali to či ono, tak si mně postěžovala (dlouze a velice podrobně), co se jí stalo.

Protože jí před časem nešla několik dní televize, zavolala servisní službu. A neuvědomila si v tom rozčilení, že je vlastně sobota. Den pracovního klidu.

Během půl hodiny pak přijeli dva technici a ona na ně hned spustila. Co si má chudák (ona sama ženská počít), že té technice nerozumí. A co je to za binec s tím televizním signálem, zvukem, kostičkováním obrazu, a tak dále, a tak dále.

Že to vzala zeširoka a znectila patrně kdekoho, to mi ani nemusela říkat, znám jí totiž docela dobře. A od těch nejvyšších míst až dolů, o tom jsem ani chvilku nezapochybovala.

Technici se potutelně usmívali (to mi rovněž sdělila) a když se chtěla nadechnout k pokračování monologu, tak ji přerušili: "Milá paní, my vás chápeme. A příště, až si budete pouštět televizi, tak tu šňůru musíte nejdřív zastrčit do zásuvky. Prostě až budete zase luxovat, tak na to nesmíte zapomenout."

A pak jí naúčtovali sazbu za výjezd v mimopracovní den. Cestovné a mzdu za ně, za oba.

Když odešla, vzpomněla jsem si na minulé léto a jednoho našeho kamaráda. Vyprávěl tehdy nesmírně dramaticky mému manželovi, jak v zimě pod střechou kůlny našel sršní hnízdo. A v místní hospůdce se kamarádům zmínil, že by potřeboval dlouhou tyč. Kterou by ho srazil dolů.

Kamarádi s přibývajícími půllitry mu dramaticky vysvětlovali, co se všechno může stát. A jestli ví, jak je to nebezpečné. Jeden, rádoby expert ho vyděsil, že sršní matka v tom hnízdě zůstává údajně celou zimu. Tak aby neblbnul a zavolal odbornou firmu. Nebo hasiče, už si to přesně nepamatuju.

A protože ho zviklali, zavolal odborníky, kteří během několika dnů přijeli.

Když chvíli znalecky obhlíželi místo, popadli tu kamarádovu vypůjčenou dlouhou tyč a hnízdo srazili na zem.

A Václav než zíral. Dokonce dvakrát. Po prvé jak hnízdo shodili a po druhé, když mu vystavili účet za práci, včetně cestovného.

No, jestli to bylo v pracovní den anebo ve dnech volna, tak to se budu muset ještě Vašíka zeptat.

Autor: Ludmila Ibehejová | úterý 6.3.2018 15:14 | karma článku: 25.77 | přečteno: 654x

Další články blogera

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma článku: 43.08 | Přečteno: 7023 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma článku: 25.26 | Přečteno: 438 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 932 | Diskuse

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma článku: 25.63 | Přečteno: 379 | Diskuse

Další články z rubriky Pardubice

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Počet článků 206 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 760

Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...