Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

A teď - babo raď...

Už odmala mi bylo vtloukáno do hlavy, že si máme všichni pomáhat. A poradit, je-li občas někdo tak říkajíc "v úzkých". Moje venkovská a moudrá babička často dodávala: "Jo, holka zlatá, teprve v nouzi poznáš pravýho přítele".

Jak je vidět, nejedu v té pracně a dlouho vštěpované snaze sama.

Před Albertem potkávám našeho kamaráda Viktora. Zuří, přímo soptí. Před chvílí se totiž (v dobrém úmyslu) ujal starší paní. Rejdící zmateně po parkovišti s přeplněným nákupním vozíkem. A sípající: "Jéjej, jéjej, já zapomněla, já zapomněla..."

A tak mi Viktor - tělem duší záchranář - vypráví, jak ten její "vozejk drapsnul" a snaživě odtlačil před vchod prodejny. Přes její četné protesty. Skálopevně přesvědčený, že chce ještě něco, chudák stará, nakoupit.

Pochvaly se ale nedočkal, to ani náhodou. Když se totiž za ním dotyčná přibelhala, zaječela na celé kolo: "Vochranka, volejte vochranku, zloděěěěěj, chtěl mě vokrást."

A k okamžitě shromážděnému davu čumilů (cituji Viktora) vykřikovala: "Já přece na tom parkovišti jenom marně hledala synovo auto." 

Abych Vikiho trochu zklidnila, líčím mu svůj včerejší zážitek.

V elektroprodejně, kam jsem zaskočila pro žárovky, nešlo přehlédnout jednu rozčilenou zákaznici. Vehementně narážející nákupním vozíkem do nízkého otáčivého vstupu. (Takového kolotoče).

A tak jí (s dobrým úmyslem, jak jinak) radím: "Vjet musíte tady, pod tím nízkým rámem s těmi oranžovými pásy."

Když se otočím, nestačím zírat. Brblající ženština se plazí po zemi pod lamelami. Po čtyřech, s kabátem a sukní až někde za krkem. (O mohutném růžovém pozadí raději pomlčím). A její vozík si to vesele drandí mezi regály.

I když mi tenhle celý (skoro celý) únor nebylo vůbec do skoku, dá mi dost práce, abych nevybuchla. A nezačala se smát na celé kolo.

Malý chlapeček přede mnou totiž nadšeně vříská: "Hele maminko, tý paní kouká zadek. A proč se plazí jako náš Azor?" 

U pokladny pak zírám znovu. Dotyčná ke mně nezvykle čile přiskočí a výhrůžně zasyčí: "Blázny si z člověka nedělejte. Nemušela ste mi řikat, že ty madla mam podlejzat..."

No, k tomu není co dodat. Vysvětlovat, že zloduch nejsem, tak to by asi nemělo cenu. A tak poněkud nasupeně pádím na tramvaj.

Na refýži se na mě zeširoka usmívá starší pán: "Promiňte, kterou linkou se dostanu k Václavovi?" A očividně netušíc, že právě bojuji s rozhodnutím " už nikdy neradit", bodře zahlaholí: "No přece k Václavovi, k tomu městskýmu krematóriu..."

Jedno lidové rčení říká: "A teď babo raď."

Takže je mi jasné, proč se na mě sem tam někdo obrátí. V očekávání  "zaručeně" dobré rady, jak jinak.

 

 

 

 

Autor: Ludmila Ibehejová | pondělí 26.2.2018 17:16 | karma článku: 25,64 | přečteno: 644x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 381x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Polská romantika na palubě letadla. Pilot požádal letušku o ruku

24. dubna 2024  18:17

O pořádnou dávku romantiky se postaral polský pilot, který požádal o ruku svou přítelkyni letušku...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:46

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik