Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Holka v rozpuku aneb když reklama zaútočí

Jó, dokud není holka v rozpuku, tak má pokoj od všetečných řečí a pak hlavně od kluků. Když to ale jednou začne, to pak jenom zírá. A někdy nad svým vzhledem ba i slzu stírá.

Bylo to někdy na základní škole, vidím to vlastně jako dneska. Dny pro mě tehdy ještě byly zalité sluncem a hlavním středobodem pak jen učivo a pochvalné hodnocení kantorů. A vzápětí se to stalo.

Ze dne na den jsem přestala vypadat jako dlouhé žehlicí prkno. Zepředu i zezadu. Najednou mi nestačilo krásné vysvědčení a začalo mi hrozně vadit, jak vypadám. A začala studovat. Nikoliv učivo ´v předstihu´, jak jsem dosud činívala, ale svůj vzhled. I jízda na kole do dva kilometry vzdálené školy mě rázem přestala těšit. A černé vlasy s pěšinkou a sponkou jsem si začala natírat cukrovou vodou. Aby nevlály a držely "tvar" - rada od tehdy značně životem protřelé kamarádky.

Navíc jsem zpozorovala další hroznou věc, pihy na nose. A začala je denně sledovat a počítat. K mému úděsu jejich množství narůstalo přímo geometrickou řadou. Matně vzpomínám, že jsem si tehdy ve své pomatenosti vedla něco jako statistiku jejich výskytu. S podrobnou tabulkou a grafem, tak jsem byla zoufalá.

Ty pihy mě doháněly k naprostému šílenství. Takže jsem si tajně na noc plácala na obličej matlaninu  z hladké bílé mouky, abych se ráno probouzela pevně přilepená k polštáři a peřině. Druhá ´dobrá´ rada  rádoby zkušené spolužačky.

Jednou večer za mnou ale nečekaně vtrhla babička a příšerně se lekla. V kuchyni pak na mé rodiče vykřikovala: "Málem mě ranila mrtvice, když jsem tu naší ´šejdl´ uviděla." "Jako smrtka, fujtajbl, málem mě uhranula." Takže i bělicím maskám bylo po několika rázných pohlavcích odzvoněno.

A pak se nad mým zoufalstvím smilovalo snad i všemohoucí nebe. V časopisu (asi Vlastě) na hlavní stránce stálo: "Pozor, pozor, rada nad zlato."

" Všem spanilomyslným paním a dívkám nevyjímaje."

"Paní, dívky ba i slečny - Váš úspěch bude jedinečný - když se naším pudrem natřete - za měsíc krásná budete!"

A nad tím vším se skvěl palcový titulek: "SAPOPUDR  ´MYJAVA´, každá kráska uznává!"

Pak následovaly dva obrázky. První - šokující - s pihatou pidlookou dívčinou. A druhý - zázrak - s jasnookou kráskou se zářící bělostnou pletí.

Pidlooká jsem tedy rozhodně nikdy nebyla, to tedy ne! Takže?

Mé noční sny začaly být rázem kouzelné. Plné roztodivných krabiček sapopudrů, plujících na bílých obláčcích. A já se těmi vidinami opájela a opájela a plula s nimi řekou na vlnách štěstí. Bez všech těch hnusných pih, jak jinak.

Reklama zaútočila a zakousla se mi do týla.

 A tak jsem nelenila. Našlápla kolo a s mladší kamarádkou Alenou (ale jinak mým poradcem) vyrazila do nedaleké místní drogerie. Pamatuji si, že v ten den před dragstórem postával ´asi´ učeň v šedém plášti a ulízanými vlasy. Na můj dotaz ohledně sapopudru si dlouho pročesával svou mastnou ozdobu a očividně nevěřícně na mě civěl.

Když jsem svou žádost zopakovala asi po třetí, fistulkou a celý rudý zaskřehotal: "Sapopudr Myjava? To myslíte jako - hrubý nebo jemný? Na vany nebo na umyvadla?????"

Tak na tohle nebylo co dodat.

 Obě dvě nás sklátil příšerný záchvat smíchu a nevím ani jak jsme vypadly ven. Kde jsme se dlouho svíjely v úplných křečích málem do úplného bezvědomí. A jak jsme tenkrát dorazily domů, to si už nepamatuji. Ještě dlouhá léta nám oběma stačilo, aby některá z nás řekla "sapopudr" nebo "Myjava" a bylo o legraci postaráno.

Pak za pár dní při hodině kreslení mi spolužák udělal obrovskou kaňku na mou perokresbu starého zadrátovaného kastrólu. A zašeptal:" Máš tak překrásný pihy a ty tvoje oči..."

A tak jsem se celá radostná i s těmi pihami vrátila zpátky ke svým knihám a učebnicím. Nadlouho a vlastně - napořád.

Jen s Alenou se už nemám čemu smát. Jezdí si na kole tam někde nahoře beze mě po úplně jiných cestách. Asi jí nechybím, ale ona mně často. A nejen ona.

 

Autor: Ludmila Ibehejová | neděle 9.10.2016 16:35 | karma článku: 30,39 | přečteno: 995x
  • Další články autora

Ludmila Ibehejová

Tak o tuhle morovou ránu jsem si -pane Dušku - nekoledovala a určitě za ní ani nemůžu

Chtěla jsem o všem, co nás tohle jaro postihlo (a hned oba s manželem) spíše mlčet, dokonce i před našimi dětmi. Ale ti mají právo vědět, co se u nás děje a tak s těžkým srdcem jsem je informovala. S těžkým srdcem, plným kamení...

19.7.2023 v 3:41 | Karma: 43,08 | Přečteno: 7027x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Sen je prý jen sen a kdo mu věří...

Sny jsou podle názoru mnohých psychologů a i psychiatrů údajně obrazem nitra, jakousi skládankou úzkostných pocitů, uložených kdesi hluboko v koutku naší duše.

8.4.2023 v 15:08 | Karma: 25,39 | Přečteno: 439x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Jak jsem obdržela dávku ...

A to naprosto nečekaně, bez žádosti a dokonce proti své vůli. V pondělí jsem totiž byla na pravidelné oční roční kontrole, protože pečuji o sebe v rámci svých možností

3.4.2023 v 6:54 | Karma: 28,49 | Přečteno: 932x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Umět se radovat - o to vlastně běží

I malé pousmání by nás mělo automaticky naladit na lepší vlnu. A to bych se na to podívala, aby s takovým úsměvem nebyl svět hned hezčí. Mým bonusem je sametový úsměv naší krásné dvouleté vnučky, který mi dokáže prozářit celý den.

26.3.2023 v 5:36 | Karma: 25,88 | Přečteno: 382x | Diskuse| Ona

Ludmila Ibehejová

Tak tu máme další rok

"Když si delší dobu myslíš, že je všechno špatně, tak to také špatně je" - Murphy. Silně pochybuji, že můj milovaný dědeček něco od pana Murphyho četl. On, bojující kdysi na Piávě, vnímal běh světa po svém. A rád o tom mudroval .

25.1.2023 v 21:47 | Karma: 26,56 | Přečteno: 391x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  11:26

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Největší hrozbou je ruský imperialismus, řekl Lipavský v Budapešti

26. dubna 2024  11:05,  aktualizováno  11:25

Český ministr Jan Lipavský na setkání se svým maďarským protějškem Péterem Szijjártóem uvedl, že...

Emisní povolenky, jak jsou nastaveny, zadupou náš průmysl do země, řekl Bžoch

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  11:11

Přímý přenos Tématu Green Dealu a jeho možné revize, se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Kdo je Matěj Ondřej Havel? Skaut a učitel dějepisu může nahradit Langšádlovou

26. dubna 2024  10:37

Za jeho životopis by se nemusel stydět ani Mirek Dušín z legendárních Rychlých šípů. Nástupcem...

  • Počet článků 206
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 763x
Po studiích technického směru jsem vědu a techniku asi výrazně ochudila. Nikdy jsem totiž nekonstruovala. Ráda jsem psala. Bohužel, jen pro své přátele. A také výborně vařím. A je to na mně a mém manželovi znát...

Seznam rubrik